• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jappe Jappe - var är du nu? /kostdiskussioner

F

F.d. 17941

Guest
Sv: Jappe Jappe - var är du nu? /kostdiskussioner

Och i norra norrland faller snön , gu va skönt med frisk luft . ha en trevlig resa Jappe , är öron propparna med ????
Ambassadören för norrland !
Totte 04
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Jappe Jappe - var är du nu? /kostdiskussioner

Alvestaglass AB tillverkar glass med 1,4 gr. kolhydrater på 100 gr
Inköpt på Citygross

Vi har testat detta ikväll. Det kändes nästan som om man syndade.

LCHF-glass
450 ml-förpackning
Stevia-Himmelsk-Ro776ra%280%29.jpg
Stevia-Vaniljdro776m%280%29.jpg
 
F

F.d. 17941

Guest
Sv: Jappe Jappe - var är du nu? /kostdiskussioner

Sir M
Stort tack för latrin tömnings kartan ! Utmärkt !
Kolla kollistrålen !
Mvh
Totte 04
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe Jappe - var är du nu? /kostdiskussioner

Jag har stött på en del intressant LCHF-mat i Tyskland t.ex. ett äggvitebröd (Eiweissbrot) med bara 5,8 g kolhydrater per 100 g och en korv som påminner starkt om falukorv med väldigt litet kolhydratinnehåll. LCHF verkar för övrigt vara ett okänt begrepp för de flesta tyskar!

Långsam uppkoppling med Vodafone (O2 är mycket bättre i Moseldalen, sägs det) gör att det är osäkert om bilderna kommer med!

Äggvitebröd).jpg

Äggvitebröd 2.jpg


Det kanske beror på något annat att bilderna inte visar sig som de ska. Det kanska är någon j-a inställning som spökar. Vad säger experterna?

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Jappe Jappe - var är du nu? /kostdiskussioner

Jag ser 2 bilder utan problem.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe Jappe - var är du nu? /kostdiskussioner

Jaha, då är det väl någon inställning i min dator som spökar! Bara krångel med Windows 7!

Jappe
 
T

Teddi

Guest
Sv: Jappe Jappe - var är du nu? /kostdiskussioner

är du i mosel nu??vetdu,,ja har investerat i nya läsglasögon jappe,,ja vårdar dom ömt,,ja kan inte använda dom förrän??? ja väntar,,har inte bråttom,,
good luck:D
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Jappe Jappe - var är du nu? /kostdiskussioner

Jag har stött på en del intressant LCHF-mat i Tyskland t.ex. ett äggvitebröd (Eiweissbrot) med bara 5,8 g kolhydrater per 100 g.

Jappe

Hej! Jappe. 5,8g är inte det något mycket? Jag läste att mer än 2g ska man undvika. Vi försöker det i varje fall.

Ce-eN har dock som egen variant på LCHF.
DSC_0019.JPG
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe Jappe - var är du nu? /kostdiskussioner

Under 5 g kolhydrater per 100 g är ett bra riktvärde men när det gäller bröd får man nog vara lite "generös". Vanligt bröd innehåller runt 50 g, LowCarb-brödet runt 10 och detta tyska äggvitebröd 5,8 g per 100 gram och det tycker jag är väldigt bra! Gott är det också, konstigt nog!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe Jappe - var är du nu? /kostdiskussioner

Igår var det ett långt program på tysk TV om LCHF så helt okänt är fenomenet inte här! I ett debattprogram presenterades den kolhydratfattiga kosten för ett gäng "etablerade hälsoexperter" som verkade tagna på sängen och som hade svårt att prestera någon saklig kritik. Jag tror att det går kalla kårar efter ryggarna på ölproducenterna nu i detta ölstinna land.

Nestlé var också uthängda i ett långt program där deras "genialiska affärsmetod" att pumpa upp grundvattnet i vissa delar av världen och sedan sälja detta dyrt på flaska till invånarna kritiserades skarpt! Cheferna på Nestlé menade att bra grundvatten tillhör den som pumpar upp det och att vatten skall betraktas som ett livsmedel! Kritiken växer mot den här sortens affärer i stora delar av världen nu och eftersom Nestlés redan så hårt solkade anseende knappast kan bli sämre så tycks detta multinationella bolags chefer inte bry sig särskilt mycket om protesterna!

Det goda äggvitebrödet blev mögligt efter några dagar vilket väl kan tolkas som så att det är ett "hederligt bröd" utan onödiga tillsatser.

Jag lämnar den överfulla ställplatsen i Mehring idag för att sticka till Trier för att försöka få tag på en extra backspegel som monteras på den ordinarie högerspegeln för att slippa problemen med "döda vinkeln". Någon som vet om det finns en tillbehörsaffär i Trier?

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 14497

Guest
Sv: Jappe Jappe - var är du nu? /kostdiskussioner

hej Jappe
Bara en varm hälsning från Santa Pola

.............................//lowelowe med :dog:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe Jappe - var är du nu? /kostdiskussioner

Vad betyder detta? Har Vodafone kopplingar till livsmedelsindustrin eller läkemedelsindustrin?

När jag försöker läsa Mats Wimans LCHF-blogg så dyker detta meddelande upp!

Forbidden You don't have permission to access / on this server.

Apache/2.2.22 (FreeBSD) PHP/5.3.10 with Suhosin-Patch mod_ssl/2.2.22 OpenSSL/0.9.8q Server at blogg.matswiman.se Port 80


Börjar de stora globala "giftspridarbolagen" bli rädda för att folk ska få upp ögonen för vad som säljs i matladorna och välja bort skräpmaten som de blir tjocka och sjuka av?

Jappe
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Jappe Jappe - var är du nu? /kostdiskussioner

Hej Jappe...

Som du ser håller vi den stänga dieten LCHF.

2012-09-13 22.35.08.JPG

Hoppas vi kan utbyta lite recept när vi är på väg ner.

(Jag har gått ner 4 kg och kona 6 kg)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe Jappe - var är du nu? /kostdiskussioner

Kolhydrater (socker) ger mycket energi till människokropparne så att de bliva runda och feta! Slöseri med energi!

Solpanelen ger mycket energi till batterierna i husbilen, energi som är i princip gratis!

solp.jpg

Redan kl 8 på morgonen med lågt stående sol här i Saarburg gav den lilla solpanelen på 50w drygt 1A, mer än 110-wattaren på taket! Snart ska den ge bortåt 3A!

Morgonstund har guld i mund!

Jappe
 
Toppen