• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jag behöver inte logga in längre

coe

HBK Medlem
Inlägg
288
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2024
Jag loggar alltid ut efter att varit inne på Husbilsklubben. Nu behöver jag inte logga in längre vid nästa besök..
När jag startar Husbilsklubben och går till inloggning är det redan klart med både namn och lösenord.
Jag har inte bockat i fortsätta vara inloggad. Mystiskt.
Jag funderar direkt på cookies och ev. historik, men det borde inte betyda något. Jag har ännu inte testat att rensa ut allt, men ville först kolla om någon har en idé om hur det blev så här.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Om du får opp påloggingen ferdig utfyllt så er det webleseren som har husket dette for deg. Du har da klikket ok eller trykket på Enter når frågan om spara upplysningar kom. Denne informasjonen ligger i leserens egen passord database, og ikke i en Cookie. Om du huker av forbli pålogget så lages det en cookie med en signatur som serveren sjekker at er rett.

Så det er 2 nivåer hukommelse :D. Passordbasen kommer du til i webleserens instillinger og et underpunkt for Lösenord / Password - det er der mulig å fjerne de du har fått lagt til som du ikke ønsker skal være der.
 

coe

HBK Medlem
Inlägg
288
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2024
Du hade rätt Knut (som vanligt), det var i web-läsarens inställningar. Jag brukar aldrig spara inloggningsuppgifter, varför det hänt nu vet jag inte. Jag har väl halkat till lite med muspekaren.
Visst, det är smidigt att slippa fylla i alla uppgifter varje gång. Jag är emot det, har fått för mig att det säkrast att aldrig spara sådana uppgifter. Vi har alla våra idéer.
 
Toppen