• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

J5ans sommarresa

Wessly

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2024
Så har jag kommit fram, känns skönt men känner mig snuvad på lite nya platser efter vägen. Men efter att ha kört hela vägen i hård motvind och regn. Så är jag nöjd ändå.
Har sett snö, omkull blåsta träd och mer regn än jag behöver. Hoppas nu att det inte blåser när jag vänder hem igen. Åtminstone inte motvind.
 

Wessly

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2024
Vände hemåt på tisdag från ett regnigt Skellefteå. Regnet verkar förfölja mig dessa dagar, men blåsten har avtagit.
Känns nästan som bussen fått fler hästkrafter, skönt att kunna hålla jämn fart. Fast de största backarna är fortfarande stora och långa. Passerade Hökmarks berget, vet inte för vilken gång i ordningen. E4 ans högsta punkt en bit från Lövånger. Stannade till i Umeå och åt lite lunch, åkte vidare till Nordmaling och hälsade på gamla vänner, innan jag fortsatte söderut. Tänkte övernatta vid Skuleberget, men övergav tanken. Körde ner till Ullånger och vek av ut mot kusten, hittade en rastplats vid en liten sjö. Lugnt och sIMG_20191009_081539062_HDR.jpg
Skönt, några få bilar passerade under kvällen. Nu på morgonen fortsatte jag söderut igen, tänkte ta en kopp kaffe vid Y et innan Timrå. Men de håller på att renovera Y et, så parkeringen var avstängd. Körde den gamla bron vidare mot Fagervik, vilka stora fina parkeringar ner mot älven. En kaffe och något att komma ihåg en annan gång.
Åkte in i Sundsvall och köpte lunch, hungrig igen. Lagade mat vid Svartvik med utsikt över fjärden, och det gamla loket. Ska vidare mot Sala efter lite vila.
 
Senast ändrad:
Toppen