• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

IPhone 6 överlägsen

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: IPhone 6 överlägsen

Instämmer med Krinil!

Efter ett återfall till Android och OnePlus One är jag tillbaka i Applevärlden.
Även appar med samma namn och konstruktör är klart bättre till både utseende och funktion i iPhone/iPad.

Varje gång man för sådant på tal protesterar Androidfanatiker men när man frågar har de oftast ingen erfarenhet av andra system.

Googlesfären är desto bättre på annat som tex Snapseed, Youtube, Maps och G. Foto.

Jag har ett ex. i mitt team på jobbet installerade alla appen CrossBoss.
Funktion/utseende samma i de olika os'en.

De första som avinstallerade appen var äppelfanatikerna, inte för att de ogillade appen i sig, utan de tröttnade på all reklam, som androiderna slapp. :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: IPhone 6 överlägsen

I iOS 9 kan man blockera reklam genom att installera olika ad blockers.
Eftersom reklamen finansierar tidningar, tidskrifter och annat har det höjts röster för att förbjuda appar som utestänger all reklam.

PS! I appen Readly kan man numera lösa korsorden direkt i appen vilket innebär att hundratals och kanske tusentals korsord står till buds för den korsordsintresserade, utan reklam.
 
Senast ändrad:

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: IPhone 6 överlägsen

Jag eftersökte inte en LÖSNING för äppelfanatikerna, jag ville bara ge ett exempel, (som du påstår ingen kan) där en app är sämre (störande reklam) i ios kontra android, appen drar även ur batteriet mycket fortare på ios, det kände tillverkaren till, när vi frågade, de skyller på reklamen.

Att man sen kan lösa korsord på andra ställen hjälper inte ios-användaren i crossboss, där man ju tävlar mot varandra, alltså det är ju ett spel typ.

Edit: jag ser nu att de stackars ios-användarna måste betala för att slippa reklamen, även statistik kostar pengar, detta tycker jag säger allt om apples filosofi = inget borde vara gratis :mad:

Såg nu att man även som android-användare kan ladda ner en uppdatering som skapar reklam, som man sedan kan köpa sig fri från, sjukt!
Tur man inte uppdaterat :)

Cross Boss - Ett socialt spel som bygger på korsord
 
Senast ändrad:

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: IPhone 6 överlägsen

....

Edit: jag ser nu att de stackars ios-användarna måste betala för att slippa reklamen, även statistik kostar pengar, detta tycker jag säger allt om apples filosofi = inget borde vara gratis :mad:

Såg nu att man även som android-användare kan ladda ner en uppdatering som skapar reklam, som man sedan kan köpa sig fri från, sjukt!
Tur man inte uppdaterat :)

Cross Boss - Ett socialt spel som bygger på korsord

Det är ju inte Apples fel att en del företag vill ha betalt för iOS-appar. Det är väl likadant med WhatsApp. Det är väl utvecklarföretaget ni ska hacka på då.

Lite tröttsamt med den här ständiga fighten mellan plattformarna. Undrar om det är likadant mellan Mercedes och BMW på bilforum...
 
Toppen