• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ipad dashcam

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
En ipad mini generation 1 som inte tar ios 10 blir nu befodrad till navigator på heltid. Hittade ett ipadfäste på Biltema för 199:- Nu ska jag försöka installera en dashcamapp. Finns ju ett antal att välja mellan. Är det någon som provat och är nöjd?

Jo, glömde. Gärna någon med vidvinkelmöjlighet.
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ipad dashcam

Som navigator är en iPad överlägsen men knappast som dashcam som behöver ett externt minne där nya videoklipp skriver över de gamla när minnet blir fullt.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Ipad dashcam

En iPad med 128 GB internminne kan svälja rätt mycket "video"-inspelning. Hur mycket mer minne har "standard" dasch-kameror i övrigt? Blackvue Wi-Fi Dashcam DR650S 2CH har t.ex. "bara" 16GB som standard.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ipad dashcam

Jo men när minnet är fullt börjar den om och skriver över det först inspelade.
Dessutom är det enkelt att byta ut SD-minnet till ett betydligt större.

Min Blackvue sköter sig själv utan handpåläggning och finns till hands som säkerhet om något oförutsett skulle hända, inte för att skapa en reseberättelse på video.
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Sv: Ipad dashcam

Som navigator är en iPad överlägsen men knappast som dashcam som behöver ett externt minne där nya videoklipp skriver över de gamla när minnet blir fullt.

Ok. Förstår. Men jag kan i alla fall använda den till att spela in vissa sträckor jag vill spara. Borde haft den på Lofoten i somras. Nu har jag en inställning som spelar in i 5 minutersintervaller och därefter kan jag spara de sekvenser jag vill ha kvar.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.918
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: Ipad dashcam

Ok, intresset verkar vara noll. Hur som helst testar jag en app som heter Car Camera. Den ger en rätt bra vidvinkel. Den har en rad val. Och verkar vara gratis. Nu kollar jag vidare.

Finns ju ett antal appar med detta namn. Vilken av dem är det som du testar?

Undrar Kjell
 
Toppen