• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Internet Åland

Thomas o Karin

HBK Medlem
Inlägg
778
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2024
Hej på er, jag undrar om någon vet vad som finns att tillgå när det gäller internet på Åland, kontantkort eller dyl.

Rulla lugnt
Thomas
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Internet Åland

Hej
Det är som i Sverge man kan köpa kontant kort, men om man kan köpa utan dongel vet jag inte Elisa, Saunalahti och Telia har åtminstone kontantkort

Ha de paffw
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Internet Åland

Vi köpte ett Saunalahti-SIM-kort i en Rautakirja-kiosk och satte den i vår upplåsta Tre-dongel från Sverige och allt fungerade utan problem.

Hälsning
jyrki
 
F

F.d. 1649

Guest
Sv: Internet Åland

Hej.
På Åland finns inte saunalahti och finska kiosker,utan här är det ÅMT=Ålands Mobil Telefon,som gäller.Mobilt Bredband kostar 9,90€per månad,butik finns i Mariehamn,kan också användas i Finland.Visserligen finns också Telia-Sonera,men vill Du ha allt på svenska och utan problem så välj ÅMT det har jag.När jag var till Telia Sonera butiken så blev jag varnad med,får du problem med anslutningen får du själv ringa till Finland,och du får knappast service på svenska,efter det var valet enkelt.
Mvh Jan-E
 

Thomas o Karin

HBK Medlem
Inlägg
778
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2024
Sv: Internet Åland

Hej.
På Åland finns inte saunalahti och finska kiosker,utan här är det ÅMT=Ålands Mobil Telefon,som gäller.Mobilt Bredband kostar 9,90€per månad,butik finns i Mariehamn,kan också användas i Finland.Visserligen finns också Telia-Sonera,men vill Du ha allt på svenska och utan problem så välj ÅMT det har jag.När jag var till Telia Sonera butiken så blev jag varnad med,får du problem med anslutningen får du själv ringa till Finland,och du får knappast service på svenska,efter det var valet enkelt.
Mvh Jan-E

Tack för ditt svar, det vi är ute efter är typ kontantkort. det rör sig bara om ett par dagar, i värsta fall får man klara sig utan

Thomas
 
F

F.d. 1649

Guest
Sv: Internet Åland

Hej igen.
Det finns kontant kort.Gå in på deras hemsida som är www.gsm.aland.fi där finns priser och andra uppgifter.
Annars så finns en bra och fin ställplats vid Lemströms kanal 1 mil från Mariehamn med toa och tvättmöjligheter.Har Du andra frågor så hör av Dig.
Mvh Jan-E.
 

Thomas o Karin

HBK Medlem
Inlägg
778
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2024
Sv: Internet Åland

Tack vi ser fram emot att besöka ön i samband med Club Knaus of swedens årsmöte på Alebo camping

/Thomas
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Internet Åland

Hej.
På Åland finns inte saunalahti och finska kiosker,utan här är det ÅMT=Ålands Mobil Telefon,som gäller.Mobilt Bredband kostar 9,90€per månad,butik finns i Mariehamn,kan också användas i Finland.Visserligen finns också Telia-Sonera,men vill Du ha allt på svenska och utan problem så välj ÅMT det har jag.När jag var till Telia Sonera butiken så blev jag varnad med,får du problem med anslutningen får du själv ringa till Finland,och du får knappast service på svenska,efter det var valet enkelt.
Mvh Jan-E
Hej
Saunalahti funkar nog på Åland har faft det det senaste året och varit 2 ggr till Åland under tiden
Ha de paffw
 
F

F.d. 1649

Guest
Sv: Internet Åland

Hej
Saunalahti funkar nog på Åland har faft det det senaste året och varit 2 ggr till Åland under tiden
Ha de paffw
Hej.Alla finländska bolag går bra att använda på Åland,men deras anslutningar säljs inte här,bara de som jag nämnde.
Hälsningar till Kronoby Jan-E
 
Toppen