• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inte konstigt att vi blir bortkörda

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda

Den här skriften ville jag tacka för. Synd bara att de sista meningarna gjorde att inlägget "förklingade i moll"!

Jappe
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda

Hej Jappe
Jag gissar att det var mitt inlägg du menade (hoppas jag inte gissade fel) Min syn är att vi har en jättefin klubb som i många trådar på forumet givit mig många trevliga stunder och i princip ovärdelig kunskap och detta är orsaken till att jag är med i klubben. Dina inlägg tillhör de mest läsvärda så ett stort tack för dem.
Tyvärr finns det också en del inlägg där man diriver specialintressen och i min mening åsikter och frågor som jag inte kan ställa mig bakom. Skampålar och förbudsiver är exempel på sådana ämnen. Att öppet visa klubbtillhörigheten är därför en känslig fråga för mig och då jag inte alltid står bakom vad som skrivs så är mitt val därför att inte skylta med dekal och nr. Jag tycker klubben är toppen men avstår från att generellt stå för allt som beslutas och skrivs.:)
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda

Att frågor som denna kommer upp på forumet tycker jag är OK. Men, att hänga ut en person med medlemsnummer tycker jag är helt förkastligt. Det är ju inte säkert att det är den personen, bilen kan vara såld men numret sitter kvar. Om man stör sig på beteendet bör man istället tala med personen på plats och påtala det felaktiga i handlandet. Det kan ju finnas en förklaring till vad som skett. Den förmodade medlemmen läser förhoppningsvis vad som skrivs och förstår av kommentarerna att det han/hon har gjort är fel och att det kan drabba övriga husbilsresenärer negativt. Möjligheten finns ju att polisanmäla om man absolut känner att man måste agera.
Det viktigaste är att vi respekterar HBK's miljöpolicy när vi är ute och reser. :)Med loggan på HB'n är vi indirekt ambassadörer för klubben. :) Jag är säker på att om man respekterar vår miljöpolicy och regler på platsen så ger det oss en god renomme' i olika kretsar och i media.

Det positiva med inläggen i tråden visar att vi tycker att det är fel och oacceptabelt med dylika ageranden.

Ha en bra dag

:)Bennie:)
 
Toppen