• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Instruktionsbok på svenska

F

F.d. 29866

Guest
Hej

Vi har precis köpt en Burstner Solano T 700 av en handlare som importerat bilen från Tyskland. Hur får man tag i en svensk instruktionsbok, enligt handlaren tar generalagenten 1500 kr för en sådan. Finns det någon som kan tänka sig att låna ut sin för kopiering?? Eller finns de på nätet någonstans?
 
Lösning
F
Sv: Instruktionsbok på svenska

Har blivit ägare till en Adria Twin SLX 2013 med tysk instruktionsbok.
Någon som har en svensk instruktionsbok, gärna på pdf, till salu?
/Agne

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Inlägg
628
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2024
Sv: Instruktionsbok på svenska

Vi köpte oxså våran i Tyskland men det var bara att ringa till Burstner i Tyskland och be dom att skicka en på svenska, tre dagar senare fans den i brevlådan gratis.
 
F

F.d. 29866

Guest
Sv: Instruktionsbok på svenska

Tack för era tips, det fungerade alldeles utmärkt att ringa Burstner i Tyskland. Jag hade en pdf på svenska inom 5 minuter.
 
F

F.d. 27838

Guest
Sv: Instruktionsbok på svenska

Hej! Jag har också importerat en Burstner från Tyskland och saknar svensk instruktionsbok, har ni nåt nummer eller nån mail-address till Burstner tyskland. Mvh Matte.
 

Helena o Tom

HBK Medlem
Inlägg
321
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2024
Sv: Instruktionsbok på svenska

Hej jag har en svensk handbok till Burstner 2007 som pdf.fil .
Kontakta mig om nån behöver den så skickar jag över filen.Jag kontaktade
Burstner i Tyskland och dom skickade den direkt till mig gratis.Alla Burstner
använder samma instruktionsbok .

Mvh Tom
 
Senast ändrad:

gorana

FD HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023
Sv: Instruktionsbok på svenska

Hej Matte

Skicka ett mail på engelska till trautmann@buerstner.com och beskriv vilken bil och årsmodell samt att du vill han på svenska som pdf så skickar han den till dig på mail.

Hej!
Skickade ett mail till denna mailadress igår om en instruktionsbok (PDF-fil) till en Elegance 810 2010. Idag fick jag svar från Svenska Burstner att det ej går att få någon PDF-fil utan att det går att beställa av återförsäljarna här i landet för 1495kr/st
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.063
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Instruktionsbok på svenska

Samma svar fick jag ang vår 810... Men se med trevliga HBK! :)
Fick vi tag i en PDF via hjälpsam medlem för gällande bilmodel/år...

Pga. svaret jag fick av Bürstner i slutet av feb. -12... Sände jag där efter den Svenska pdf'en till dem! Påtalade att; jobb var det att översätta, men nu är det gjort & varsågoda!!! ;)

>>> Svara de att den Inte finns på PDF, Ljuger de rätt upp & Ned!!! :(
Eller kan de 1495:- de begär för en manuall vara något som hägrar, så fall en girighet som bedrar vishet...
Finns andra bilmärken att köpa framöver. Ocker kan få mig att bli tvärsur!

Jag har sedan dess samlat på mig flertal Bürstner modeller som PDF och kan se att det är endast små detaljer som skiljer dem åt!

Bilen är kanon, men kommer efter ovan bemötande göra allt som står i min makt för att inte lägga en spänn på Bürstner Sverige!

500spänn å jag hade köpt manualen utan tvekan, nu har Bürstner Sverige en "gruffig" mig istället! ;)


Hej!
Skickade ett mail till denna mailadress igår om en instruktionsbok (PDF-fil) till en Elegance 810 2010. Idag fick jag svar från Svenska Burstner att det ej går att få någon PDF-fil utan att det går att beställa av återförsäljarna här i landet för 1495kr/st
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Instruktionsbok på svenska

Enligt hörsägen är Burstner Sverige den absolut sämsta generalagenten av husbilar i Sverige att serva ägare som ej köpt bilen genom dem.
 
F

F.d. 52929

Guest
Sv: Instruktionsbok på svenska

Hej Matte

Skicka ett mail på engelska till trautmann@buerstner.com och beskriv vilken bil och årsmodell samt att du vill han på svenska som pdf så skickar han den till dig på mail.



[FONT='Arial','sans-serif']Hej![/FONT]
[FONT='Arial','sans-serif']För att ta reda på om det går att beställa en instruktionsbok till din husbil måste jag veta vilken årsmodell det är.[/FONT]
[FONT='Arial','sans-serif']Priset för instruktionsböcker är 1495:- ink moms.[/FONT]

[FONT='Arial','sans-serif']Med vänlig hälsning[/FONT]
[FONT='Arial','sans-serif']Helena Lantz[/FONT]
[FONT='Arial','sans-serif']Bürstner Sverige AB[/FONT]


Detta var det svar JAG fick.
 

gorana

FD HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023
Sv: Instruktionsbok på svenska

Samma svar fick jag ang vår 810... Men se med trevliga HBK! :)
Fick vi tag i en PDF via hjälpsam medlem för gällande bilmodel/år...

Pga. svaret jag fick av Bürstner i slutet av feb. -12... Sände jag där efter den Svenska pdf'en till dem! Påtalade att; jobb var det att översätta, men nu är det gjort & varsågoda!!! ;)

>>> Svara de att den Inte finns på PDF, Ljuger de rätt upp & Ned!!! :(
Eller kan de 1495:- de begär för en manuall vara något som hägrar, så fall en girighet som bedrar vishet...
Finns andra bilmärken att köpa framöver. Ocker kan få mig att bli tvärsur!

Jag har sedan dess samlat på mig flertal Bürstner modeller som PDF och kan se att det är endast små detaljer som skiljer dem åt!

Bilen är kanon, men kommer efter ovan bemötande göra allt som står i min makt för att inte lägga en spänn på Bürstner Sverige!

500spänn å jag hade köpt manualen utan tvekan, nu har Bürstner Sverige en "gruffig" mig istället! ;)

Kan du skicka din PDF-fil till mig gran.aspenberg@telia.com
Tack på förhand
 

Aviatören

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Heby
HBK-Nr
1972
Medlemskap
2024
Sv: Instruktionsbok på svenska

Jag fick betala 1995:- för manualen hos Burstner återförsäljare i Sundsvall.
Det måste ha varit bokrea när den kostade en femhundring mindre.
Jag tror inte jag går in där något mer.

Aviatören
 
Toppen