• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Installera POI i Zenec?

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Har en Zenec Z-E3715 i husbilen. Tänkte ladda ner HBK POIs i den (har de i min GARMIN sen tidigare). Det ska vara en KML fil så frågan är vilken fil jag ska ladda ner?
En annan fråga, kartan är inaktuell och jag tänkte uppdatera den, men 120€ för en engångsuppdatering känns svettigt. Någon som vet något billigare ställe än Naviextras sida?
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Gjorde en snabb variant (utgående från CSV fil anpassad för CoPilot och Sygic). Vid tillfälle kan jag göra en fullständigare variant (mer text). Prova denna och kritisera, pls!

(Den är någorlunda aktuell, status 2018-05-15)
 

Bilagor

  • Hbk2018.kml
    1,5 MB · Visningar: 42
4

4 JO

Guest
Har en Zenec Z-E3715 i husbilen. Tänkte ladda ner HBK POIs i den (har de i min GARMIN sen tidigare). Det ska vara en KML fil så frågan är vilken fil jag ska ladda ner?
En annan fråga, kartan är inaktuell och jag tänkte uppdatera den, men 120€ för en engångsuppdatering känns svettigt. Någon som vet något billigare ställe än Naviextras sida?
Om du uppdaterar så ingår fria uppdateringar under 1 år. Normalt kommer det 4 uppdateringar på under året.
Personligen tycker jag att det är värt priset.
Tyvärr tror jag inte det går att lägga in något annat kartprogram i enheten då själva programmet ligger på minneskortet och den fasta programvaran i enheten gör sina anrop till denna.
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Om du uppdaterar så ingår fria uppdateringar under 1 år. Normalt kommer det 4 uppdateringar på under året.
Personligen tycker jag att det är värt priset.

1 års uppdateringen kostar 140€, vilket jag tycker är rätt svettigt med tanke på att jag även har en Garmin gps med fria uppdateringar. Men alltid bra att köra med ett par gps:er för att få olika förslag så lutar nog åt att det blir en uppdatering trots allt. Går i den allmänna konkursen..
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Gjorde en snabb variant (utgående från CSV fil anpassad för CoPilot och Sygic). Vid tillfälle kan jag göra en fullständigare variant (mer text). Prova denna och kritisera, pls!

(Den är någorlunda aktuell, status 2018-05-15)

Laddade ner filen. Platserna dyker upp i gps:n. Ska testa funktionen i helgen, men verkar lovande :) . Många tack.

Blev även uppdatering av kartorna när jag ändå var på G.
 
Toppen