• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

? Insplanet?

F

F.d. 3088

Guest
Någon som har samma erfarenhet som jag och samtidigt kan förklara hur Insplanet funkar. För mig hade det blivit mycket dyrare om jag följt deras råd om billigaste försäkringsbolag dom gångerna som dom kommit med förslag. Varje gång kollade jag själv oxå och fick billigare på annat bolag. Tycker det bara är bökigt och tar tid med Insplanet och har numera lagt ner det. En annan sak tydligen är det så att många kunder numera förhandlar med bolagen om sina försäkringar varvid samma bil får olika belopp på samma bolag eller?

Gurra
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: ? Insplanet?

Hej Gurra,
jag testade också Inspanet under ett tag, men har avvecklat alla kontakter.
De har tydligen avtal med ett begränsat antal försäkringsbolag. För att dra fördel av en försäkring så blev jag tvungen att gå med i Försäkringstagarnas förening och betala in en avgift. Dessutom förde dom på en helt egen försäkringslösning som jag inte hade något direkt behov av.
Det tog väldigt lång tid att bryta kontakten och få slut på alla mail om nya erbjudanden.
V-backen :wink:
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: ? Insplanet?

Dessutom förutsätter jag att de får provision på det de föreslår.
Ett krångligare, men mer rättvist är nog att kolla Konsumenternas försäkringsbyrå, som är oberoende, och sen be om offert från dem som har avtal man gillar.

//Stefan
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: ? Insplanet?

det bästa sättet är att ringa runt. Ring 2 ggr och berätta om vilket pris man fått så kan det gå att pruta....det finns prutmån.
 

Siw och Svante

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1834
Medlemskap
2024
Sv: ? Insplanet?

Insplanet har hittils inte kommit med den billigaste försäkringen för vår del. Jag har arkiverat dom i cylinderarkivet.
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: ? Insplanet?

Delar er uppfattning, totalt onödigt företag!!
 

Hannibal

HBK Medlem
Inlägg
293
Kommun
Båstad
HBK-Nr
308
Medlemskap
2030
Sv: ? Insplanet?

Insplanet har hittils inte kommit med den billigaste försäkringen för vår del. Jag har arkiverat dom i cylinderarkivet.

De var otroligt sega att bli av med.
Skicka ett flertal mail till dem och uppmanade dem att sluta med skicka "erbjudande till mig" Fick ge upp, bytte e-postadress så jag blev av med deras "SPAM"
Detta var dock för några år sedan, men dom är bannade hos mig.
//Stephan
 
Toppen