• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Insättning av servicelucka. Kostnad 6.800 kr.

Status
Stängd för vidare inlägg.

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag hade inte varitt rädd för att såga upp hålet.... men så har jag också jobbat som inredningssnickare i många år.... och då var det många chanser vi tog :swoon:

Jobbade bl.a åt Sveriges största bensinbolag....En gång skulle vi ta bort ett podie som kassadisken stod på... det gick fult med el kablar i podiet, hade hjälp av en elektriker men två kablar kunde vi inte göra strömlösa hur vi än gjorde.... det slutade med att vi kortslöt kablarna med en skruvmejsel... en krafrtig gnista uppstod....säkringen som löste ut satt i fel "grupp/tavla" :swoon: Senare visade det sig att någon tidigare elektriker hade kopplat in kablarna utan att bry sig om vilken grupp de tillhör (en bensinstation har många olika säkringsgrupper) ... Chefen för macken höll på att svimma .... när han insåg att vi hade kortslutit elkablar precis bredvid ett stort rör som kom in under podiet med alla kablar från pumparnar.... hade det varit en läcka i rörtätningen vid pumparnar så hade vi säkert fått se en himla snygg explotion :swoon::twitcy:.... men ibland måste man chansa.:rolleyes:.....
 

Anki & Bengt

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Åmål
HBK-Nr
22819
Medlemskap
2024
Om inte jag såg fel på en av bilderna så var det två stora dränhål i skåpet där kylen står , om de var så skulle man ju kunna skicka in en kamera eller kanske rentutav ta en bild med tel för att försäkra sig om att det inte fanns något rör eller kabel där man tänkt sej att borra :yes:
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Det här är väl klassiskt när man vill ha ett fast pris på arbete och inte kör löpande. Priset sätts högt för att skydda sig mot överraskningar. Kunder är ju också sällan villiga att betala mer än lämnat pris om det istället skulle visa sig vara mer jobb än vad som först beräknats.

Verkstan drog förmodligen en vinstlott och tog fullt betalt som överenskommet trots att arbetet förmodligen gick mycket snabbare än beräknat.
Kanske tänkte dom att kunden har ju ändå sagt ok till det lämnade priset för att jobbet skall bli gjort så han är glad och nöjd samtidigt som verkstaden gör en bra affär.
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
I ett löpande pris betalar kunden för den tid det tar, ett fast pris kräver en uträkning på vad det ska kosta plus att man MÅSTE gardera sig för oförutsedda händelser, det behöver man inte göra på ett löpande pris då det oförutsedda bekostas av kunden.

Dessutom lämnar företaget en garanti på jobbet, plus en garanti på att INTE förstöra husbilen, det var väll därför trådskaparen INTE fick göra jobbet själv.;)

Har man accepterar priset och är nöjd med jobbet så borde man kanske vara helnöjd.:)
 

Benny56

FD HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Linköping
HBK-Nr
18929
Medlemskap
2021
Som pensionerad företagare som i huvudsak jobbade mot fastighetsbolag, industriföretag och myndigheter vet man ju att man högg till rejält vid en dåligt specad förfrågan. Just för att gardera upp sig. Vi hade ju även lite privatkunder och där var vi alltid justa och jobbade helst på timma eller med ett maxpris.

Du verkar ju råkat ut för en skojare! Att du inte fick möjlighet till att prata med montören är ju en rejäl indikation på det.

Tyvärr är det nog som du säjer inget att göra åt det inträffade.
Testa att reklamera något av installationen och be då att få träffa montören. Jag har svårt att tro att en anställd står och ljuger för sin arbetsgivare om jobbet.
 

MayoWalle

FD HBK Medlem
Inlägg
258
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
9342
Medlemskap
2023
Som pensionerad företagare som i huvudsak jobbade mot fastighetsbolag, industriföretag och myndigheter vet man ju att man högg till rejält vid en dåligt specad förfrågan. Just för att gardera upp sig. Vi hade ju även lite privatkunder och där var vi alltid justa och jobbade helst på timma eller med ett maxpris.

Du verkar ju råkat ut för en skojare! Att du inte fick möjlighet till att prata med montören är ju en rejäl indikation på det.

Tyvärr är det nog som du säjer inget att göra åt det inträffade.
Testa att reklamera något av installationen och be då att få träffa montören. Jag har svårt att tro att en anställd står och ljuger för sin arbetsgivare om jobbet.
Håller med. Som jag skrev i min berättelse så tyckte jag att montören verkade vara en schysst kille. Han kanske sa till chefen att denne får sköta kontakterna med mig. Men visst skulle det ha varit bra om jag hade fått gå in själv och prata med honom i verkstaden före lunch.
 

MayoWalle

FD HBK Medlem
Inlägg
258
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
9342
Medlemskap
2023
Om inte jag såg fel på en av bilderna så var det två stora dränhål i skåpet där kylen står , om de var så skulle man ju kunna skicka in en kamera eller kanske rentutav ta en bild med tel för att försäkra sig om att det inte fanns något rör eller kabel där man tänkt sej att borra :yes:
Jädrar att jag inte tänkte på dom hålen som jag bifogade foto på.UPPIFRÅN. Varför kunde jag inte tänkt på det innan tidsbeställningen och tagit UNDERIFRÅN. Det hade varit en stor chans för att få göra jobbet själv om frugan hade fått se dom bilderna. Klok är man bara ibland........efterklok är man ofta!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen