• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Innerskärmar Fiat, så gjorde jag

J

jibo01

Guest
Ja det blev en annan bättre ljudnivå, samtidigt som jag monterade gjorde jag rent och tectyl behandlade skärmarna invändigt. Man kan naturligtvis lägga dubbel matta, beroende av plats
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Tack för svaret. Jag har en halvintegrerad Knaus, och har funderat fram och tillbaka om detta.
 
J

jibo01

Guest
jag tror att gör du detta blir bilen trevligare invändigt, speciellt om du kör mycket på grusväg
 

Jontes

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
30002
Medlemskap
2024
Hej, finns det någon här på forumet som har monterat innerskärmar på Maxi-chassit? Jag har en Weinsberg Carabus från 2019 och funderar på vilka innerskärmar som passar. Jag vill gärna ordna en ordentlig skärm/stänklösning samt underredsbehandla bilen så vi kan använda den året runt. Tar gärna emot tips på Bra firmor som kan hjälpa till med detta i Närheten av Skåne. Mvh Jonte
 

Jontes

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
30002
Medlemskap
2024

Topaz

HBK Medlem
Inlägg
830
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027
Hej, finns det någon här på forumet som har monterat innerskärmar på Maxi-chassit? Jag har en Weinsberg Carabus från 2019 och funderar på vilka innerskärmar som passar. Jag vill gärna ordna en ordentlig skärm/stänklösning samt underredsbehandla bilen så vi kan använda den året runt. Tar gärna emot tips på Bra firmor som kan hjälpa till med detta i Närheten av Skåne. Mvh Jonte
Det är samma på både light o Maxi chassit
 
Toppen