• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Innerbelysningen i bodelen krånglar

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag hoppas att det finns någon på forumet som kan komma med goda råd. Belysningen i bodelen krånglar. Jag har kollat allt annat & det fungerar. Det artar sig så att endast en lampa i taket fungerar men alla andra (under skåpen, över spisen & i garaget) går inte att tända. Allt jag har gjort är att koppla in CTEK's batterisensor på bodelsbatterierna, efter detta uppkom felet. Vad skall jag göra? Någon som vet? Kan det vara så att jag bör bryta strömmen till EBL'en för att försöka få till en nollställning? Alla säkringar är uppmätta & hela.
HB'n är en EuraMobil Integra -01'a med ett elsystem från CBE.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Jag har haft ett par eura. En lampa går utanför funktionen om du bryter belysningen på panelen. Därför känns det som att du antingen inte startat med ett tryck på belysningsknappen på panelen eller så har den reläfunktionen låst sig i ebl:n
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Håkan, tack än en gång. Nu leker livet igen:D. Jag får fördjupa mig mer i elen i HB'n. Nu har jag kopplat in/ihop CTEK's MXS25, Battery Sense, D250S Dual & Smartpass. Strömförsörjningen & övervakningen av denna är nu klar. Fortfarande har jag inget ljus i garaget men det får jag ta tag i imorgon. Då skall jag byta bränslegivare, koppla in Led-rampen & återställa instrumentpanelen.
 
Toppen