• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inköp av handikappanpassad Husbil

F

F.d. 5847

Guest
Halloj här inne.. Registrerade mig nyss på sidan i hopp på att få hjälp med att hitta det jag söker...

Jag är ute efter en handikappanpassad husbil som funkar för rullstolsburna, jag har hittat ett fåtal märken, har mailat men tyvärr inte fått något svar på dessa mail.. Nu undrar jag om det finns någon som sitter på mycket information om just anpassade husbilar..

Har en anpassad husvagn i dagsläget men vill gärna ha en husbil istället..
 
Lösning
Sv: Inköp av handikappanpassad Husbil

Det var denna Elnagh som jag tänkte på.
YouTube - Elnagh CPT

Handikappanpassad husbil med rullstolshiss, plats för 4 passagerare sittande samt liggande, Automatlåda, ac i bildel, pilotstolar, anpassad toalett samt dusch, 3-lågig spis, 110 liters kyl med frysfack. Längd 7060 bredd 2350

Pris i SEK:652,000 kr

lassewalle

HBK Medlem
Inlägg
612
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Sv: Inköp av handikappanpassad Husbil

Hej
Läste en artikel i Tidningen "Allt om husvagn och camping" nr 3 ,2009.
Vet inte om man kan läsa den på nätet, eller beställa tidningen.
Det gällde en Elnagh CPT en handikappanpassad husbil.
 
F

F.d. 1997

Guest
Sv: Inköp av handikappanpassad Husbil

Träffade ett par i somras, där bägge var rullstolsburna. De hade en Hugos men jag kommer inte ihåg om det även var Hugos som hade gjort de höj- och sänkbara skåpen som bilen var utrustad med.
/David
 
F

F.d. 13352

Guest
Sv: Inköp av handikappanpassad Husbil

Hej!
Husbilslandet har byggt om husbilar och handikappanpassat efter KUNDENS önskemål det kommer repotage i Husbil&camping senare och även i andra tidningar.
 

lassewalle

HBK Medlem
Inlägg
612
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Sv: Inköp av handikappanpassad Husbil

Det var denna Elnagh som jag tänkte på.
YouTube - Elnagh CPT

Handikappanpassad husbil med rullstolshiss, plats för 4 passagerare sittande samt liggande, Automatlåda, ac i bildel, pilotstolar, anpassad toalett samt dusch, 3-lågig spis, 110 liters kyl med frysfack. Längd 7060 bredd 2350

Pris i SEK:652,000 kr
 
Lösning
F

F.d. 29696

Guest
Sv: Inköp av handikappanpassad Husbil

Hej,

Jag vet att den här tråden är urgammal och det är förmodligen därför den kommer upp när man googlar på handikappanpassad husbil, men jag gör ändå ett inlägg här, i hopp om att det kan hjälpa någon som likt mig söker information om handikappanpassade husbilar. För den som är intresserad har jag startat en Facebookgrupp som är öppen för alla och länken är: https://www.facebook.com/groups/609760672701477/

Med vänlig hälsning
Viktor Sandén
 
Toppen