• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ingen ström i bodel

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato 14
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 2,5TD
Årsmodell Chassie: 1991
Husbilsfabrikat: Swift
Husbilsmodell: Kontokort
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1993
Ämnesområde: Elsystem
Nu är det panik, är i Danmark på väg mot Tyskland. Har stannat för natten & upptäcker att jag inte har någon ström i bodelen. Har kollat så att alla synliga säkringar både dom i motorrummet & dom i centralenheten är OK.
Vad kan det vara för fel? Någon som vet? Kan bilens ordinarie el-system vara inblandat? Hoppas att någon kan ge mej några tips.

Bennie
 
F

F.d. 50220

Guest
Kolla i någon garderob. Brukar finnas en elcentral med huvudbrytare där. Det har hänt oss vid ett par tillfällen att ett klädesplagg eller nåt annat löst har kommit åt vippströmbrytaren så att allt slocknat.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
gavis skrev:
Kolla i någon garderob. Brukar finnas en elcentral med huvudbrytare där. Det har hänt oss vid ett par tillfällen att ett klädesplagg eller nåt annat löst har kommit åt vippströmbrytaren så att allt slocknat.


Tackar så mycket. Så var det här också, en säkring hade löst ut. Det måste ha varit ett klädesplagg för nu fungerar allt som det ska.

Bennie
 

sven-A

FD HBK Medlem
Inlägg
166
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
8259
Medlemskap
2023
Bennsan skrev:
Tackar så mycket. Så var det här också, en säkring hade löst ut. Det måste ha varit ett klädesplagg för nu fungerar allt som det ska.

Bennie
Kolla under huven med, på vänster framskärms insida hade jag säkringar som var fula med olja och kladd. Då fungerade inte min belysning mm i bodeln.
Det kan ju vara dom nästa gång om du har otur.
 
Toppen