• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Information från Elmia

knauser

HBK Intresserad
Inlägg
142
Kommun
Katrineholm
0.96kw om man ska vara noga och visst ett system för rening av vatten.

Dessutom någon typ av kompost toalett med en tömningsfrekvens på 14 dagar enligt säljaren.

Hur som helst så detta en fułlfjädrad exp mobil med fokus på säkerhet.

PS: säljaren körde bilen från varsawa till Jönköping med ett snitt på 90/kmh och förbrukningen var enligt dem 1.5L/mil.
enlig ägaren 1,2KW
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
835
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Gäller det EP? Nån som har lite mer info om detta?Kan man få funktionen monterad på befintligt system?
//Lars
AL-KO lanserar sitt nya system med vägning men E&P har varit snabba att utveckla ett liknande system och man kan bygga ut sina gamla E&P stödben med en dosa för några tusenlappar, då får man en bärbar display så man kan se vikten på varje axel.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
EP har en helt ny fjärr med färgdisplay, som laddas när den sitter i sitt fäste, på den visade han vikten på deras demo-chassi, smart ifall man inte har marginal på lastvikt, eller koll på viktfördelningen
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Hur var besökstalet jämfört med tidigare år? Antalet som tittar efter en ny HB har antagligen minskat rejält på grund av nya skattepålagor.
 

knauser

HBK Intresserad
Inlägg
142
Kommun
Katrineholm
googlade, tog 15sek.
2019-års mässa besöktes eventet av 35 800 besökare.
2014 -års mässa besöktes eventet av 35 242 besökare.
2018 var siffran 34502
skillnaden får ni räkna själv
 
W

Weckman

Guest
Kanske lättare att fråga sig hur många som signerade kontrakt på nya bilar jämfört med åren innan. Hörde att en återförsäljare sålde 31 nya Kabe. Men tycker det låter som en fiske historia, men kan ha fel och skulle ifs vara trevligt om det stämde.
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
googlade, tog 15sek.
2019-års mässa besöktes eventet av 35 800 besökare.
2014 -års mässa besöktes eventet av 35 242 besökare.
2018 var siffran 34502
skillnaden får ni räkna själv
Med antagandet att besöksantalet skulle minskat p g a ökade skattepålagor, så får man väl konstatera att det inte verkar som om det har nån som helst betydelse med en skattehöjning. Nej, jag vet, man kan förstås inte dra en sån slutsats av besöksantalet på mässan och hur skatten på nya bilar uppfattas. Kan man säga att ev husbilsköpare inte bryr sig om skatten eftersom det kom fler mässbesökare i år? Nej, förstås inte. Ibland blir man bara trött när man läser vilka orsakssamband vissa tror tror sig se.
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.550
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Skulle jag bara besöka Elmia om jag hade för avsikt att köpa ny bil, så blev det inte många resor dit. Tror inte besöksantalet är något bra mått på köpintresset.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Kanske lättare att fråga sig hur många som signerade kontrakt på nya bilar jämfört med åren innan. Hörde att en återförsäljare sålde 31 nya Kabe. Men tycker det låter som en fiske historia, men kan ha fel och skulle ifs vara trevligt om det stämde.

Skrev om den information jag fått från branschen efter mässan, här...

Husbilskampen går vidare.

TommyD
 
Toppen