• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Vi kom just tillbaka från USA och eftersom vi hade iPad´en med oss, så passade vi på att
prova iGo - Nordamerika.

Blev lite förvånad när jag laddade ner appen, eftersom när jag laddade ner en iGo-light gratis, för att kolla programmet, såg att den riktiga programvaran skulle kosta 400 SEK någonting.

När jag dagen efter laddade ner appen kostade det bara 140 eller om det var 170 SEK!

Den fungerade utmärkt och vi är mycket nöjda och nu tar vi nog och laddar ner även den europeiska versionen.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Man kan välja vilken information som skall visas på den stora skärmen under färd.

photo-749954.jpg


Är man osäker på vilka trafikregler som gäller i resp. land finns hjälp ett knapptryck bort.

photo-748747.jpg
 

Jack E

HBK Medlem
Inlägg
93
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
74
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej !

Går det att importera POI s till iGO Primo ?

// Jack undrar
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Nej, inte vad jag vet men du har god nytta av den lokala sökningen vilket medför att du får träffar i din närhet på många sökord. Funkar som i vanliga Google med den skillnaden att iGO vet var du befinner dig.

Du kan även söka på en mängd förinstallerade POI:s under "Sök platser". Det går även att söka på sina kontakters adresser. Appen TrueCaller lägger till adresser på alla dina kontakter om du inte redan har lagt dit dem själv.

PS! Under "lokal sökning" går det att söka på "camping", "aires" och "stellplatz" (obs stavningen). "Stellpatz" och "aires" ger naturligtvis flest träffar på kontinenten.

Sökning på camping gav följande resultat:

photo-747855.jpg
 
Senast ändrad:

Perlena

HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
171
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej ! Har nu köpt IGO Primo navigering och precis börjat använda det, jag saknar att man inte ser bilens hastighet när jag har planerat en rutt.
Finns det någon inställning som gör att man ser bilens hastighet även när man har lagt in en rutt ? När jag kör och bara har kartan framme så visas hastigheten. // Per
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Ja, under Meny-Visuell guidning-Datafält kan man ställa in fält med och utan rutt som man vill ha det. Jag har lagt in höjden som kan vara intressant ibland när man kör på hög höjd.
 
F

F.d. 25340

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej
Är det någon som vet om man kan använda samma köp till både iPhone och iPad eller måste man köpa en till varje?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Du kan använda samma köp förutsatt att du har samma Apple-id på båda.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Nej, inte vad jag vet men du har god nytta av den lokala sökningen vilket medför att du får träffar i din närhet på många sökord. Funkar som i vanliga Google med den skillnaden att iGO vet var du befinner dig.

Det går inte att ladda in POI med denna workaround heller?

(Har inte iGO själv än...)
//Stefan
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jo, det var det nog.
Jag hittade instruktioner för att få in det på iPhone också. Det kan vara så att jailbreak krävs, vilket vore trist.

//Stefan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Problemet är att läsa iPhones filsystem. Jag försökte med iExplorer men hittade inte iGO-mappen. Jag får leta noggrannare.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Är den inte jailbreakad, kan det kanske vara svårt att nå root-nivån...

//Stefan
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Problemet är att läsa iPhones filsystem. Jag försökte med iExplorer men hittade inte iGO-mappen. Jag får leta noggrannare.

Jag bruger CoPilot Premium Live i min Android, och kan lägge poifiler ind, bl.a Hbk's och dom jag önsker, det kan man kanske inta i Iphone/Ipad da ni åbenbart inta har adgang til filsystemet ???

Ni har noget jag önsker nemlig Poiviewer :):)
 
F

F.d. 53013

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Wao, wao, vilken gps! Jag laddade ned appen igår kväll, och idag har jag testat och återigen testat. Det finns så många olika inställningar i den. Vi testade den idag när vi åkte in till stan, en mycket lugn och trevlig man talade om hur vi skulle köra. Vilken storlek! Dom säger att storleken inte spelar någon roll, det gör den visst det.
Jag har också laddat ner manualen. Men hur ska jag få den översatt till svenska?
Nu är det väl bara att sälja TomTomen.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tur att jag får medhåll, ibland känner jag mig ensam på barrikaderna. Jag uppskattar också den manliga rösten, det blir lite lugnare då.

PS! Jag har inte läst manualen eftersom appen i stort sett är självinstruerande.
 
Senast ändrad:

Jack E

HBK Medlem
Inlägg
93
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
74
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag har oxå laddat ner Igo Primo, och tycker att detta är den bästa navigatorn jag provat. Mycket lätt att förstå sig på. Likaså att lägga in koordinater.

// Jack :)
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tur att jag får medhåll, ibland känner jag mig ensam på barrikaderna. Jag uppskattar också den manliga rösten, det blir lite lugnare då.

PS! Jag har inte läst manualen eftersom appen i stort sett är självinstruerande.

Anders, du är inte ensam, kör också iGO men tyvärr snålade jag och köpte bara Skandinavien. Kommer det en uppdatering för import av POI blir den oslagbar.
 
Toppen