• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGo navigation - Uppdatering

Kjell

HBK Medlem
Inlägg
1.000
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2024
Sv: iGo navigation

Efter förfrågan direkt till iGo (NNG) så svarade de:

"Thank you for your interest in our products.

We regret to inform you that the iGO Primo app is not compatible with iOS 11, as iOS 11 will no longer support 32-bit apps.

We would also like to inform you that support for iGO Primo (earlier: iGO My Way) was discontinued in spring 2016.

You retain your right to use the iGO Primo app, but unfortunately discontinuation of support means that no further software updates will be released, so we cannot guarantee that it will work with iOS 11.

Although the Primo app was discontinued, we have released a brand new app, called iGO Navigation. Unfortunately, our older Primo apps and our new iGO Navigation app are not compatible with each other. We cannot provide you with content in our new application, as it has been completely redesigned to give you a better navigation experience with new features, a more stable system and improved visualisation.

We would like to apologise for the inconvenience, and hope that in the future you will choose our product and experience its optimised functions.

If we can be of further assistance, please do not hesitate to contact our Customer Care team.

Best regards,

Ryan

NNG Support"
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: iGo navigation

Märks att de går i Microsofts fotspår, sen när du lägger in den nya så måste du väl uppdatera operativet och då blir det mer problem.
Själv brukar jag köra med det gamla så länge det går eftersom att vara Beta testare inte är min grej.
Hade tänkt köpa den nya nu i dagarna men med gamla kartor så blir det inte bra missade rondeller har jag råkat ut för och det är inte det man betalar för.
Verkar som om IGO gör allt för att man inte ska köpa deras produkter längre, och det dom lovar verkar komma från en politiker.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGo navigation

Nej, nya iGO Navigation fungerar på iOS versioner från flera år tillbaka!
Jag har en iPhone 4 version 7 som funkar även om kartorna bör uppdateras emellanåt.
 

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Sv: iGo navigation

Jag har IGO Primo och IGO Navigation. Den senare installerades pga stul med IGO Primo för kanske ett år sedan. Har sedan mest använt IGO Primo pga att jag inte tyckte Navigation gav ngn fördel. Snarare tvärtom. Tyvärr upptäckte jag för en tid sedan att vissa kartor, t ex Tyskland, inte accepteras längre. Kartan är uppdaterad enligt alla konstens regler, men tycks inte accepteras. Använder därför nu IGO Navigation. Att ge sig ut på resa och lita på IGO Primo utan ngn back-up verkar lite chansartat.
ERIKPER
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.720
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Sv: iGo navigation

Jag skickade en begäran till supporten idag, dom måste göra IGONavigation så att det går att koppla till POIViewer , nu när den gamla Primo inte fungerar längre.
Kanske fler kan efterfråga denna funktion så att dom känner en press på sig?

Roffe i Östersund
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGo navigation

Jag skickade en begäran till supporten idag, dom måste göra IGONavigation så att det går att koppla till POIViewer , nu när den gamla Primo inte fungerar längre.
Kanske fler kan efterfråga denna funktion så att dom känner en press på sig?

Roffe i Östersund

Tyvärr!

Dear Anders,

Thank you for your reply.

I would like to inform you that due to technical limitations it is not possible to import or export POI's and favourites into or from the app.

I am sorry for the inconvenience caused.

If you have further questions, do not hesitate to contact us!

Best regards,

Ryan

NNG Support
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: iGo navigation

Känns ju meningslöst att kontakta dom igen, den sista delen av meddelandet verkar ligga i formuläret oavsett svar.
Kanske man skulle göra som Jappe köra med maps.me men han hittar ju utan gps.
Att det ska vara så svårt att få en fungerande app den som är bra har gamla kartor och de som har nya kartor har ett dåligt interface.
Here har jag provat men man måste ju ha laddat ner alla kartor om man ska navigera, ligger man online blir det segt eftersom allt måste laddas ner hela tiden.
Något som jag varit med om är att man på kvällen lägger ut kursen och stänger ned appen eftersom de drar ström -ständigt på, så med minne som en guldfisk får man börja om från början igen, det gäller flera appar.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGo navigation

Jag tycker nog att nya iGO är flera snäpp bättre och mer logisk än den gamla och f.n. står i en klass för sig bland navigeringsapparna.

Problemet är att kopplingen från POIViewer inte funkar och kopplingen från Campervan Pro inte existerar.

Antingen får man kopiera koordinaterna eller använda Here eller Google Maps vid enstaka tillfällen. Enklare nu när roamingen är fri.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: iGo navigation

Jag tycker nog att nya iGO är flera snäpp bättre och mer logisk än den gamla...
Håller med! Det går fort att knappa in nya koordinater om man har källans fönster öppet i bakgrunden. Sen tror jag att man kan spara "rutten" om man skulle behöva den i framtiden. Alternativet är att knappa in POI "dagen innan" och sen hämta rutten vid senare tillfälle. Ska testa detta i år...
 

leif46

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Habo
HBK-Nr
2207
Medlemskap
2024
Sv: iGo navigation

Hej. Har använt lGO primo några år ock varit nöjd med den. Men nu funkar den inte med lSO11, den nyaiGO navigation är lite svår för mej,kan inte hitta hur man lägger in koordinater mm. Någon som kan detta? Hälsn Leif
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: iGo navigation

Öppna iGO och tryck därefter på de tre strecken i det nedre högra hörnet.
Välj därefter ny rutt och bläddra sedan ner till koordinater.
Där ska du nu kunna lägga in de koordinaterna du önskar
 

leif46

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Habo
HBK-Nr
2207
Medlemskap
2024
Sv: iGo navigation

Hej Clas B.I höger hörnet nere finns inga 3 punkter, men en sybol ser ut som en kamera trycker på den står det Riskzonen anges om 5 sekunder ,vad har jag gort för fel ??
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: iGo navigation

Såhär ser min första sida ut. Har markerat de tre strecken.
 

Bilagor

  • 84CBE2DD-8A1B-4F3C-919A-D2A35D679F3D.jpeg
    84CBE2DD-8A1B-4F3C-919A-D2A35D679F3D.jpeg
    302,3 KB · Visningar: 9

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: iGo navigation

Hej Clas B.I höger hörnet nere finns inga 3 punkter, men en sybol ser ut som en kamera trycker på den står det Riskzonen anges om 5 sekunder ,vad har jag gort för fel ??

Du har troligen skaffat Navigon och inte IGO Navigation.
För att ange koordinater i Navigon så välj de 3 strecken högst upp till vä.
sedan Ange resmål, POI överst till hö och Koordinater en bit ner på sidan.
 

Jägarn

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2024
Sv: iGo navigation

Min Igoprimo..
Kollade i dag om möjligheten att uppdatera min Igo. Fick Belgien Frankrike uppdaterat till 2017-07-13. Samma Austria, Germany mm.Norden uppdaterat till 2017-06-21. Dessa var tidigare till 2015 Q3.
Då jag är van med och gillar min IGo i Ipad mini är jag glad att slippa köpa något annat.
En fråga: dock kan jag även använda Google navigering också, jag tänker på minneskapasitet i min Ipad. 16 GB.

Med vänlig hälsning
Jägarn
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGo navigation

En fråga: dock kan jag även använda Google navigering också, jag tänker på minneskapasitet i min Ipad. 16 GB.

Med vänlig hälsning
Jägarn

Google maps inkräktar inte på minnets storlek eftersom karta och rutt hämtas via internet. Detta innebär att det stundom kan bli segt och i värsta fall inte funkar när täckning saknas.
iGO använder kartorna som är nedladdade på enheten och funkar i alla lägen med snabb access. Nya versionen Navigation kan ladda ned kartorna landsvis utan kostnad.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: iGo navigation

Tack Anders, IGO navigation är något vi inte kan vara utan nu när vi har sagt adjö till IGO Primo! Vi har "navigation" väl synligt på plattan mellan våra säten och kan följa och diskutera IGO's förslag på vägval. Gäller att vara vaken i rondeller och topografin för ibland kan det bli hur galet som helst. Tur att vi har en liten bil och kan backa i trånga lägen (inte ofta men det har hänt). Dessutom har vi samma uppsättning på mobilen i fall plattan skulle få "fötter" någonstans på vägen...
 

leif46

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Habo
HBK-Nr
2207
Medlemskap
2024
Sv: iGo navigation

Hej på er som kan. Har nu köpt å laddat ner lGO navigation som funkar perfekt.Fick nu fråga om programuppdatering lOS 11. 0. 2.kan man göra det å funkar iGO som nu. Tack sam för ett svar. Häls Leif
 
Toppen