• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Navigation för Android

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.239
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Sv: iGO Navigation för Android

Hur är det med uppdatering kartor och app?
Får man betala när nya kartor kommer?
//Arne B
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: iGO Navigation för Android

Och man kan undra när kommer kartorna?
iGO ska ju vara "världens bästa navigationsapp"?
Mina kartor, i en nyligen inköpt app, är från Q3 2015. Isch.
I min CoPilot är de åtminstone från januari 2016.

Jag har testat iGO Navigation vid ett flertal resor nu, resultatet hittills är att den inte når upp till CoPilots navigationsförmåga, funktioner och användarsnitt.
Kanske jag är färgad, det är lätt hänt att man hänger kvar vid det man är van vid.
Viktigaste plus för iGO är grafiken (inte användargränssnittet), dito minus är reseplaneringsfunktionerna.
Och jag har inte lyckats får varningar i iGO för säkerhetskameror tros alla försök med olika inställningar.
CoPilot och iGO suger ungefär lika mycket ampere. (Sygic är rätt så slösaktig därvidlag).

Så. jag kommer att fortsätta mina tester innan jag kastar ut nån av de två.
Aktualiteten på kartorna är en inte fördel för iGO!
Vi får hoppas på en snar förbättring, men de är 1 år gamla vid det här laget!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Navigation för Android

Hur är det med uppdatering kartor och app?
Får man betala när nya kartor kommer?
//Arne B

Nej nya uppdateringar av kartor är gratis.
Konstigt nog har den gamla versionen fått uppdaterade kartor så vi väntar spänt på dessa kartor eller nyare även till den senaste versionen.
 

Olle Bylund

FD HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
12024
Medlemskap
2022
Sv: iGO Navigation för Android

Hej
Har IGO Navigation installerat på iPad Air. Vid sökning på "flerpunktsrutt" kommer ingen karta fram att söka "waypoints" på. Alla andra källor "adress, platser mm finns listade, men inte kartan. Har ominstallerat ett par gånger.
Några idéer?
Mvh Olle
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: iGO Navigation för Android

Fick en uppdatering på ca 300Mb för den androida varianten av iGO idag.
Nytt är: Truck & Caravan InApp samt förbättrad traffic service.

Jag har inte testat någon av dem ännu men jag kommer nog att testa trafikdelen.

Tyvärr ingen större framgång när det gäller kartorna, fortfarande är det 2015 Q3 som gäller.

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: iGO Navigation för Android

Mina kartor ligger kvar där de ska efter uppdateringen, och inga nyare finns att hämta.

mvh jocke
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.896
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: iGO Navigation för Android

Inga av mina kartor ligger kvar. Vet inte om man vågar trycka på "Återställ köp" för att få kartorna att dyka upp igen?

Hälsar Kjell
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: iGO Navigation för Android

Jag vet inte heller, men du kanske ska gå in i "butiken" i iGO och se vad du har tillgängligt där, när jag går in i butik och öppnar "Europe navigation pack" som jag köpt så ser jag alla kartor jag installerat och vilka jag kan installera.

mvh jocke
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.896
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: iGO Navigation för Android

Ser att alla europakartor är "tillgängliga" men inga är nedladdade. Längst ner till höger finns en ruta. Om man klickar på den kan man "återställa köp" men jag vet ju inte vad som händer när man trycker på den. Avvaktar lite till för att se om något tips dyker upp.

Hälsar Kjell
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Navigation för Android

Jag skulle nog avvakta med uppdatering till dess att nya kartor finns tillgängliga.
Att installera gamla kartor på nytt verkar lite onödigt.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: iGO Navigation för Android

Kjell, jag har kollat i min iGO men jag kan inte hitta någon knapp som heter återställ köp, för mig finns bara alternativen Hämta eller avinstallera för kartorna jag betalt för.

En kontrollfråga, har en android tel/platta eller har du en Iphone/Ipad?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Navigation för Android

På iOS-versionen finns återställ köp men vilken funktion den har vet jag inte.

IMG_7624.PNG
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: iGO Navigation för Android

Jag fick använda Återställ köp när jag nyinstallerade IGO på ytterligare en enhet för att få fram allt jag köpt tidigare. Innan stod det priser på alla inappköp.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.896
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: iGO Navigation för Android

Kjell, jag har kollat i min iGO men jag kan inte hitta någon knapp som heter återställ köp, för mig finns bara alternativen Hämta eller avinstallera för kartorna jag betalt för.

En kontrollfråga, har en android tel/platta eller har du en Iphone/Ipad?

Har Ipad.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: iGO Navigation för Android


Okej, då kan du bortse från allt jag har skrivit i denna tråd för jag använder den androida varianten, jag trodde det framgick i rubriken. ;):)

Ni som har androider behöver ju inte ta till er vad Knarrevik skrev om att avvakta med uppdateringen, det gäller troligen IOS och som jag ser det så är det inte fel att installera en uppdatering på 300Mb med bugfixar även om den inte innefattar några nya kartor.

Men men, jag gjorde i alla fall ett försök att hålla isär det med rubriken, och jag trodde att jag var tydlig angående uppdateringen när jag skrev:
uppdatering på ca 300Mb för den androida varianten av iGO
Det fungerade inte och jag tycker synd om dem som blir förvillande och vilseledda när vi diskuterar olika appar i samma tråd.

Men jag är inte bitter för det, det ser ju ut som vi får ordning på Kjells app. :)

mvh jocke
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.896
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: iGO Navigation för Android

Ber så mycket om ursäkt! Tänkte bara hoppa på tråden och använda mig av expertisen på forumet.

Hälsar Kjell
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: iGO Navigation för Android

Det är ingen fara Kjell, det viktigaste är att vi löser dina bekymmer. :)

mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: iGO Navigation för Android

Hej, är det någon som vet om det går att klistra in koordinater i den Androida varianten av iGO?

Alltså, det gäller koordinater som jag kopierat till clipboard.
Att skriva in dem manuellt, en siffra i taget, klarar jag av, men just nu försöker jag hitta nån liten sökruta i iGO där man kan klistra in ett helt set med koordinater och söka på dem.

mvh jocke
 
Toppen