• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Navigation för Android

F

F.d. 14324

Guest
Sv: iGO Navigation för Android

Skulle bildlänkarna fungera i iGO så är det ett bra argument för att jobba med Kml, annars är det nog ingen fördel.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: iGO Navigation för Android

Bildlänkning lär inte fungera från user.poi. Det skulle vara om iGO stödde kml-imoprt...
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: iGO Navigation för Android

Jag flyttade kartans fokus till Tyskland och då visades alla platser där - i alla fall i kartan.

//Stefan

Okay.
Jag märkte även att man kan söka på alla HBK-platser oavsett det land man befinner sig i/har kartfokus på (sökmenyn i Sparade platser).
Det verkar dock inte ha någon betydelse vilket land en plats har i .upoi-filen.
Jag har iallafall inte hittat någon restriktion/samband plats-land.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: iGO Navigation för Android

Mjaa; egna poi verkar inte vara någon höjdare i iGO.
Förutom problemen med att få dom på plats, t ex ...
Går inte att kategorisera, de är inte klickbara på kartan!
(jag har inte lyckats, kanske man ska säga för säkerhets skull).

Edit: Har provat ytterligare med kartklicken. Det verkar dock fungera i närheten av min destination, eller beroende på det plus zoomnivå? Inte säker, det går ibland, ibland inte.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4220

Guest
Sv: iGO Navigation för Android

Klickar jag på en stjärna i kartan så får jag upp info i överkant. Den är också klickbar så att man kan få än mer info. Inte för att det är mycket info, det är det inte. Men den som finns visas.

//Stefan
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: iGO Navigation för Android

Har någon provat om iGo Android fungerar ihop med Promobil och Campercontact?
Då löser det många problem nere i Europa.
:)
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: iGO Navigation för Android

Klickar jag på en stjärna i kartan så får jag upp info i överkant. Den är också klickbar så att man kan få än mer info. Inte för att det är mycket info, det är det inte. Men den som finns visas.

//Stefan

På min Samsung platta Galaxy Tab S2 fungerar det inte i alla lägen.

Jag tillverkar nu en .upoi via iGO, dvs med favoriter för alla länder med HBK platser.
I den kan du se de 3-bokstavskoder iGO använder (hoppas jag).
Lägger upp den när jag är klar;
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: iGO Navigation för Android

Har någon provat om iGo Android fungerar ihop med Promobil och Campercontact?

Jag säger inte att det inte går men jag har testat utan att lyckats med bägge apparna. Det blir väl te å ta kontakt med deras support också för att motivera dem att ta kontakt med NNG för att få till något som fungerar, nng verkar inte vilja svara på mina mejl om diverse önskemål, fast appen är ju färsk så de kanske har häcken full med att hålla koll på att appen fungerar som den ska. (teori)

Edit: Har provat ytterligare med kartklicken. Det verkar dock fungera i närheten av min destination, eller beroende på det plus zoomnivå? Inte säker, det går ibland, ibland inte.

Jag upplever att precisionen är viktig och att ju mer man zoomar in desto enklare blir det. Sätter man fingret i bullseye så lirar det för mig, en aning snett så lirar det inte, zoomar man då in en del så ser man hur snett man fingrat.

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: iGO Navigation för Android

Någon som köpt och fått in nyaste kartorna till "nya IGO" ?

Kan se på div. gps-forum att here_2016_Q1 kartor finns att hämta till IGO- Primo.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: iGO Navigation för Android

Jag lyckades genomföra köpet av appen i går. Kartorna jag tagit ner: Tyskland, Danmark och Sverige, är alla från 2015Q3.

mvh jocke
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: iGO Navigation för Android

Jag har köpt Europakartan och kört efter den ett tag. Appen är trevlig och nästan lika bra som Apples variant men jag får inga varningar för fartkameror.

Jappe
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: iGO Navigation för Android

Jag har köpt Europakartan och kört efter den ett tag. Appen är trevlig och nästan lika bra som Apples variant men jag får inga varningar för fartkameror.

Jappe

Vad jag kan utläsa om jag går in på Butik, måste du köpa till den funktionen för 46,85 kr (Europe Safety Camera Database).
Har inte provat det själv.
 
Senast ändrad:

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: iGO Navigation för Android

Jag lyckades genomföra köpet av appen i går. Kartorna jag tagit ner: Tyskland, Danmark och Sverige, är alla från 2015Q3.

mvh jocke

Hmm... i min trail står det att ifall man köper appen så får man de senaste kartorna, NNG verkar ha div. problem, jag avvaktar nog med köp, för det är väl inte "lifetime maps" :confused:
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: iGO Navigation för Android

Någon som vet hur det fungerar med licensen? Är den överförbar mellan apparaterna?
Jag skulle vilja testa iGo igen efter många år utan men har just nu bara min Androidnalle med mig, ska i vanliga fall köra det på min iPad.
Men har inte lust att betala för en licens nu och så en till om några veckor.
De 7 dagarna provtid blir lite kort om tid.
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.239
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024

Bilagor

  • Screenshot_2016-06-20-13-19-39.png
    Screenshot_2016-06-20-13-19-39.png
    568,5 KB · Visningar: 10
  • Screenshot_2016-06-20-13-21-03.png
    Screenshot_2016-06-20-13-21-03.png
    533,5 KB · Visningar: 2
  • Screenshot_2016-06-20-13-22-15.png
    Screenshot_2016-06-20-13-22-15.png
    266,6 KB · Visningar: 1
  • Screenshot_2016-06-20-13-26-05.png
    Screenshot_2016-06-20-13-26-05.png
    211,6 KB · Visningar: 1

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Navigation för Android

Visst, men ännu enklare om koordinaterna följer med automatiskt som i förra verionen av iGO.

Därför har jag kvar den gamla versionen, tillsammans med den nya, ett tag till.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: iGO Navigation för Android

Någon som vet hur det fungerar med licensen? Är den överförbar mellan apparaterna?
Jag skulle vilja testa iGo igen efter många år utan men har just nu bara min Androidnalle med mig, ska i vanliga fall köra det på min iPad.
Men har inte lust att betala för en licens nu och så en till om några veckor.
De 7 dagarna provtid blir lite kort om tid.

Nej det verkar den inte göra. Jag installerade den nya på iPaden, men den hade ingen koll eller ingen möjlighet att ange mitt namn och lösen.
Så den nya appen frigör sig från den gamla.

Men den gamla appen verkar ha fått kartorna uppdaterade också nu, så på iPaden fortsätter jag med den gamla.
Det har aldrig gått att överföra licenser mellan IOS och Android.
Jag har frågat några apputvecklare och även om det oftast var kalla handen så erbjöd en av dem rabatt, men det är allt.

//Stefan
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen