• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

IDS!

GöranH

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022
Hej,nån som känner till ifall man måste va företagare för att inneha ett IDS-kort?
 
F

F.d. 12848

Guest
Sv: IDS!

Jag har ett IDS kort som jag har fått av ÅFA inget problem jag har inget företag
GO
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.584
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: IDS!

Jag har under många år tankat på IDS till husbilen över hela Europa, utan att ha företag. I år har jag fått nytt kort för IDS via ÅFA (http://www.afaab.se/) som utlovar bättre rabatter än jag har direkt av IDS.

Mejla eller ring till ÅFA, nämn att du är medlem i HBK, så skickar de dig ansökningshandlingar.

På min hemsida kan du ladda ner IDS-stationernas positioner. http://www.gosoft.se/
 
F

F.d. 53133

Guest
Sv: IDS!

"IDS -ett koncept specialanpassat för den tunga yrkestrafiken

IDS, International Diesel Service, har ca 100 dieselanläggningar i Sverige och ytterligare drygt 650 anläggningar i Europa. Samtliga anläggningar är automatstationer med höghastighetspumpar och väl tilltagna svängutrymmen. På de flesta finns även tillgång till luft och vatten. IDS-anläggningarna är alltid öppna och är strategiskt belägna längs de stora transportsträckorna."



Det var detta som jag refererade till, hämtat från OKQ8:s hemsida om IDS...
 

Gert8

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Sv: IDS!

Hej !
IDS är OK,Q8´s lastbilsmackar så att säga. I Sverige finns dom ofta i samband med stora OKQ8 stationer. Dom ligger ofta för sej lite vid sidan av personbilspumparna. Man ser en jättestor hög tank med loggan IDS på.
Ofta finns dom vid industriområde, och man får tillgång till vatten som oftast finns inne i uppvärmda skåp.
När du sticker in kortläsaren för att tanka så får man tillgång till skåpet med vatten i.
Allt detta är för yrkestrafiken och oss nu i och med att vi har möjlighet att få IDS kort.
Gå in på IDS hemsida, titta på dagspriset och
beställ hem den lilla boken med alla IDS stationer i Europa och du har karta och info om alla stationer. Dom har även koordinater angivna MEN dom stämmer inte alltid.
Det gör däremot Gunnar´s, som du laddar ner från GOSOFTS hemsida. Tack Gunnar.
Ute i Europa finns IDS inte alltid som egen station utan kan vara t.ex. Shell eller andra stationer som representerar IDS.
Ibland hos stora åkerier och man känner sej alltid välkommen på IDS.
Ha en skön vår hälsar Gert8
 

GöranH

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022
Sv: IDS!

Tack Gert för svaret,ska somm sagt ta å ringa dem på måndag och beställa både bok å kort.Kan va bra att ha ner i europa då man håller sig lite på sidan om autoban.
 
Toppen