• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Idag fick vi oväntat besök....

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Yeess, då var det fixat!

Ringde skadedjursbekämpningsföretager Nomor......

Visa bilaga 155030

..... som kom på 20 minuter, så nu är det lugnt igen.
:)

Kan rekommendera Nomor och deras geniala och snabba metoder för att bli kvitt skadedjuren.

Önskar alla en fortsatt fin sommar!

TommyD


Ett klargörande: Efter samtal med en av HBK's populäraste skribenter nu på morgonen, förstår jag att humorn i mitt förra inlägg var långsökt, troligen alldeles för långsökt.

Fick nämligen följande kommentar; " Va faén, ringde du skadedjursbekämpningen för att ni hade besök av björn?"

Ja, självklart, vart skulle jag annars ringa?? ;)

Skämt åsido, av en tillfällighet sammanföll björnens besök med Nomors besök för att hjälpa oss med ett getingbo som hindrade oss att måla ett undertak. Ville inte skrämma killen så vi nämnde inte ens björnens närvaro.

Men björnen vill vi inte röra, spännande granne.

TommyD
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55665

Guest
Vår husbilshistoria började med en tur i Californien och västra USA (kan rekommenderas!!). När vi stog på campingen i övre Yosemiti Valley så var reglerna för hantering av mat mm mycket klara. Sopkärl var av en typ som inte kunde vältas eller öppnas. Tältare hade metallkistor som dom fick lägga mat i. Att äta i tältet var absolut förbjudet. Vakterna påpekade att björnen bryr sig inte om dig, men flyttar på dig om du sitter i vägen för maten. På samma sätt fick vi husbilister order om att absolut inte lämna mat framme, Björnen river lätt av ett fönster och tar sig in. Kan ju lugnt säga att det var spännande att ta morgonpinken i buskarna. Det mest absurda var dock att alla bilar (tyvärr också vi) stog med generator på för att hålla liv i AC under de varma nätterna. Det var inte att tänka på att sova med öppet fönster, då hade man inte kunnat sova av ljudet från dom andra bilarna. Tyckte synd om dom få som tältade. Detta var många år sedan, förhoppningsvis har amerikanarna blivit bättre, vår bil för fyra-sex personer drog 4 liter milen med sin V8......
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Björnen är ett vackert & imponerande djur men om den anses kunna bli en fara för människor så blir skyddsjakt ett måste. Blir man attackerad av en björn så är det fara för livet eller i bästa fall svåra skador & kanske invaliditet som följd. Anses björnen vara farlig för allmänheten skall den bort även om detta låter hårt. För det finns väl ingen som är beredd att ta chansen med ett sådant djur. Inte jag i varje fall.
 
Toppen