• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ibland har man tur

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Har husbilen lite uppvärmd och vattensystemet igång. Skulle flytta husbilen framåt några decimeter för någon vecka sedan. Kopplade bort elen för att slippa larm. Startade öch körde fram. Stoppade motorn, men glömde att koppla in elen igen. På morgonen efter kom jag på misstaget, gick ut och kollade. Minus 11 grader inne i bilen. Kopplade in elen och lämnade allt att tina upp. Kollade idag. Pumpen gick igång och gav tryck. Pannan fylldes upp och efter en stund byggdes tryck upp och varmvatten kom fram. Kollade där jag kom åt. Alla tre blandarna (kromad plast) verkade hela och inget läckage hittades.
ERIKPER
 

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Nu visade det sig att jag nog inte hade tur. Det tycks som om pannan frusit sönder. Var inte medveten om att ALDE inte hade frostvakt. När jag startade vattenpumpen tog det en stund innan varmvatten kom fram, precis som när man tömt pannan, men vid nästa försök var pannan tom igen. Konstigt att jag inte hittar läckage. Inget blött under pannan eller i närheten.
ERIKPER
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.236
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Kan du ha sån tur att backventilen (bara) mellan pump och panna frusit?
Det skulle förklara varför pannan är tom efter ett tag och behöver fyllas.

Det kan ju vara vad som helst, men kolla det enkla först.
 
Toppen