• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

I did it!

F

F.d. 29620

Guest
Idag blev jag ägare till den här skönheten!

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Renault Master högskåp, lågmil Renault Master högskÃ¥p, lÃ¥gmil | Stockholm



Fick ner honom till 55000, den har kamrem bytt för 3000 mil sen, komplett servicebok, ett par kyssar I karossen men den kändes bra! Superhög med, 2.17! Nu jäklar blir det ombyggnad, det ska bli en mobil studio och living space som jag planerar bo i I 5 år! Snacka om att man har fjärilar i magen!
 
F

F.d. 55575

Guest
Sv: I did it!

Hej,
Gratulerar till ett bra köp,
Har själv en L2,H2 som gått ca 15000 mil utan några problem.Tar sig fram nästan överallt,du kommer att upptäcka hur smidig bilen är om du kör runt i Sydeuropa
där det är riktig,riktigt trångt i småbyarna.

Själv har jag kört i allt ifrån snöglopp till 40 graders värme, dåliga skogsvägar körs det också på, inga problem hittills den går kalasfint.Dricker varken olja eller vatten och då har man kört genom Alperna över Pyrenéerna och ner till varma Spanien några gånger, helt otroligt faktiskt.

Min bil har jag utrustad med solpanel 100 watt,webasto värmare,markis,två kyl/frysboxar,camping gasolkök och ungefär 150 liter vatten i dunkar,tre ledspottar i taket ger en bra innerbelysning.
Ett råd bara,byt olja,oljefilter samt luft och dieselfilter med jämna intervall så kommer bilen må bra och hålla länge.Själv byter jag olja efter tusen mil max.

Så lycka till med bilen och inredningsjobbet önskar
Anders
 
F

F.d. 29620

Guest
Sv: I did it!

Underbart Anders, tack så mycket för inblicken! Det ska jag absolut gör, jag har väldigt lite vana med bilar men är sugen på att lägga mig. Vem vet, jag kanske hamnar ute hos dig så kan du visa mig hur man själv gör allt det där du beskrev! Jag är extremt taggad, och kommer nog bli väldigt aktiv på forumet snart med tråd om bygget, där jag nog behöver mycket hjälp!

 
Senast redigerad av en moderator:

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: I did it!

Idag blev jag ägare till den här skönheten!

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Renault Master högskåp, lågmil Renault Master högskÃ¥p, lÃ¥gmil | Stockholm



Fick ner honom till 55000, den har kamrem bytt för 3000 mil sen, komplett servicebok, ett par kyssar I karossen men den kändes bra! Superhög med, 2.17! Nu jäklar blir det ombyggnad, det ska bli en mobil studio och living space som jag planerar bo i I 5 år! Snacka om att man har fjärilar i magen!
Grattis till bilköpet
Nu kan du sätta dina byggplaner i verket :)
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: I did it!

Trogen bil då jag själv kör en L2H2 Opel sedan 2008 som nu rullat 17000mil och jag har ingen tanke på att byta. Det jag kan tycka är roligt är att min allra första bil jag köpte när körkortet var nytt ser nästan likadan ut. Köpte en Bedford Blitz för att bygga som husbil, nu blev det inte så då den var för dålig. Köpte en Ford transit istället. Tagit en bild på nätet.
 

Bilagor

  • Bedford-blitz-4.jpg
    Bedford-blitz-4.jpg
    262,4 KB · Visningar: 2
Toppen