• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hymercenter i Örebro

bennyja

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Varberg
HBK-Nr
9229
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Det är med stor förundran jag läser allt negativt om Hymer Center i Örebro, har precis bytt in min snart 2 år gamla Bürstner Nexxo till en ny Hymer B 678. Vi har fått ett mycket trevligt bemötande från första kontakten till leveransen i går. Allt gick smidigt och professionellt till med en mycket grundlig genomgång av bilen där alla funktioner förklarades och demonstrerades i detalj. All pappersexercis var väl förberett så det gick hur smidigt som helst.
Vi kan verkligen rekommendera Hymer Center!

Gratulerar till nya bilen och önskar er lycka till och många trevliga resor med den! :)

Det är klart att de flesta husbilsfirmor på ett eller annat sätt tar del av vad som skrivs
om dem på forumet. Tar man konstruktiv kritik på rätt sätt blir vi som kunder bättre bemötta. Att vi själva möter en husbilssäljare på samma sätt som vi själva vill bli bemötta är självklart.
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Det är med stor förundran jag läser allt negativt om Hymer Center i Örebro, har precis bytt in min snart 2 år gamla Bürstner Nexxo till en ny Hymer B 678. Vi har fått ett mycket trevligt bemötande från första kontakten till leveransen i går. Allt gick smidigt och professionellt till med en mycket grundlig genomgång av bilen där alla funktioner förklarades och demonstrerades i detalj. All pappersexercis var väl förberett så det gick hur smidigt som helst.
Vi kan verkligen rekommendera Hymer Center!

Hej och grattis till er nya bil.
Hoppas allt fungerar bra med bilen.

Den fas ni gjort är inbyte och köp av ny bil, det är den ena delen av affären.
Det brukar de flesta firmor klara bra då det är lönsamt.

Men det är den andra delen som kan gå sämre, t.ex. när något fel påvisas efter köpet eller något krångel med utrustningen på bilen. Nu finns de helt plötsligt inga pengar att hämta från kunden utan nu tär det på intjänat kapital.

Det är denna del som skiljer agnarna från vetet så att säga. Jag har ingen åsikt om Hymercenter men min erfarenhet säger mig att alla företag inte klarar detta. Och det verkar heller inte spela någon roll om det är stora eller små firmor.

Sedan finns det såklart köpare som ställer orimliga och knasiga krav.

Ett köp är således så mycket mer än en schysst leverans.

Men jag hoppas naturligtvis på ett problem fritt ägande av er bil.
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Hymercenter i Örebro

Jag gillar dom.
Aldrig haft problem, kanske beror på att vi köpte en rätt bil av dom, eller att dom gillar oss.
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Hymercenter i Örebro

Jag gillar dom.
Aldrig haft problem, kanske beror på att vi köpte en rätt bil av dom, eller att dom gillar oss.

Har också köpt rätt bil men inte av dom. Jag va där i onsdags och fick luftfjädringen fixad.
Blev föredömligt bemött och ett proffsigt mecande kan bara ge ros.
Kan väl bero att man har rätt bil:twitcy:
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Måste tillstå att jag efter att ha köpt två husbilar av Hymer Center enbart har positiva saker att säga om det bemötande jag mött från företagets sida. Ett snabbt svar gällande mellanpriset för den gamla och nya bilen - sällan över 20 minuter. Och följaktligen en lika snabb affär eftersom jag naturligtvis har gjort en ekonomisk bedömning innan jag går in en förhandling med företaget. Det gäller bara att inse att såväl säljare som köpare ska vara nöjda med affären och rätta sig därefter. Att hålla på att "mjölk" om tusenlappar hit eller dit är inte min melodi - då jag föredrar ett rakt bud att anta eller förkasta. Och jag tycker att såväl bemötande som buden varit fullt acceptabla - med affärer som följd.
Även vad gäller uppföljningen av affärerna och klagomål och garantiåtaganden så har jag ingenting att klaga på eftersom allt har skötts på ett mycket professionellt sätt.

Jag skulle nog vilja påstå att om övriga husbilsföretag i landet skötte sig lika bra som Hymer Center gör så skulle mycket av klagomålen i branschen tämligen snabbt förblekna och förvandlas till ett minne blott.

Som en parentes i sammanhanget kan jag nämna att jag varit i kontakt med ett pat tre andra företag i branschen som varit betydligt mera "besvärliga" att ha
att göra med och som lämnat bud för inbyte som enbart kan betecknas som "skambud" och som fått mig att inse att inse att min "gamla" Hymer från 2005 är still going strong och mer än väl uppfyller de krav som jag och min fru ställer på ett fullödigt husbilsliv.

Staffan
 
Senast ändrad:

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Jag kan bara berätta om vad jag upplevde. Vi tittade in ganska sent en lördag. Tittade på flera husbilar, fick mycket hjälp av Marcus Engstrand som efter en stund var tvungen att hjälpa andra köpare. När klockan blev stängningsdags så gick vi till Marcus och sa att vi skulle återkomma en annan dag. Nej, titta nu sa han, jag stannar tills ni är klara. Det och att vi fick ett helt ok pris för inbytet + ett väldigt proffsigt mottagande veckan efter när vi provkörde husbilen gör att jag garanterat kommer tillbaka nästa gång när det blir dags för byte. Jag kan bara berätta vad jag har upplevt men för min del så är det en en positiv upplevelse, har upplevt motsatsen hos andra aktörer.

/Hasse
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Jo vi köpte vår bil av Ann och pratade även med Marcus och varje gång vi passerar Örebro tittar vi in och kikar.
Vi blir lika bra bemötta varje gång och som är trevliga.
Sedan måste man ju tänka på att som även kan ha mycket att göra.
 

Lars o Carina

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
11722
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

ILLA BEHANDLAD OCH KRÄNKT
Vi köpte en begagnad husbil för ca 1,5 år sedan av Hymer Örebro. Den 2 apr. var jag här och för att köpa en kanslist (plast med bokdekor) Då vår hb har några år på nacken fanns inte denna list längre. Jag hade ytterligare ett ärende så jag bad reserdelskillen kontakta en person verkstaden som jag varit i kontakt med angående att backljuset inte fungerar (lampa och kontakten på växellådan är ok ström finns vid kontakten) troligtvis kabelbrott och där hade han lovat visa var det kunde vara. Istället för ringa sa han att han måste konsultera någon. En man (vilken senare visar sig vara verkstadschef) kommer emot mig och frågar om mitt ärende jag förklarar varvid han säger att att de inte har tid. Jag blir mycket förvånad och när jag förklarar jag blivit lovad hjälp, men han vidhåller och under tiden vi diskuterar går personen jag söker förbi oss. Plötsligt vänder vstch mig ryggen och går till sitt kontor. Tid är ensak men att bara vända ryggen och gå är en annan. I detta ögonblick känner jag Lars här är du inte välkommen. Jag går därifrån stryker deras namn ur min telefonbok. Jag har aldrig blivit så illa behandlad och kränkt som kund. Jag kommer ALDRIG ALDRIG kontakta detta företag igen.
Jag i mitt yrkesliv arbetat med både inköp och försäljning och levat med mottot "En kund är aldrig till besvär utan upphovet till vår verksamhet".
:mad::mad::mad:
 

gorana

FD HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023
Sv: Hymercenter i Örebro

Det verkar som om Hymer i Örebro tagit åt sig av kritiken för läser man alla inlägg så var besvikelsen mycket större 2013 än 2014. Men det kanske bara är en tillfällighet. Kvarstår är ju att de säljer väldigt bra.
Har goda erfarenheter från Hymer Sthlm.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.861
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Vi "blev med Hymer" förra året. (privat affär)
Var då till Örebro för att beställa en ny plastram till låset på ena garageluckan.
Killen i kassan följde med ut och kikade på detaljen, han kände igen vår Hymer som såldes ny där,10år tidigare! Plastramen kom en vecka senare från Tyskland den kostade 58kr!
När jag i butiken känner igen en tömningsventil till toatanken så frågar jag på den, jo den beställdes av någon tidigare ägare av vår bil men hämtades aldrig ut, tänkte att den kan vara bra att ha i reserv, kostade 300kr, men jag bjöd han 200kr, javisst den e din, blev svaret :)

Det är min enda, men POSITIVA kontakt med Hymercenter i Örebro,
Så dit återkommer jag gladeligen :applaus:
 
Senast ändrad:

Gabbe

HBK Medlem
Inlägg
646
Kommun
Örebro
HBK-Nr
13024
Medlemskap
2025
Sv: Hymercenter i Örebro

Vad tråkigt att ni har så dålig erfarenhet av Hymercenter i Örebro. Vi är inne på vår tredje Hymer alla köpta hos Hymercenter och har alltid blivit väl bemötta. De problem vi haft både garantier och sådana vi orsakat själva har alltid åtgärdats snabbt och bra. Killarna, både säljare och de i verkstan har stor kunskap och serviceanda. Vi har besökt ett antal andra handlare där bemötandet inte varit trevligt och de begagnade bilarna smutsiga både invändigt och utvändigt.

Kan bara hålla med. förstklassig service, mycket tillmötesgående personal, snabba besked och snabb åtgärd vid reparationer. Från mig får de en 10 på en skala 1-10.
Gabbe//
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Hymercenter i Örebro

Vill nyansera lovsången en smula. Marknadssidan är hopplösa att få kontakt med om det är något problem. Svarar inte på mail, ringer inte tillbaka trots löfte och tar inte ansvar för utlovade leveranstider. Verkstad och eftermarknad fungerar bra och är pålitliga. Nu talar jag om Örebro och Ängelholm de andra platserna vet jag inget om.
 

Bernt-00

FD HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Hallsberg
HBK-Nr
14075
Medlemskap
2022
Sv: Hymercenter i Örebro

De var nog lite stela för några år sedan, i dagens läge är det många fler försäljningställen som vill ha kunder. Jag har varit och kollat och de frågar om det är någonting som är intressant. En kund ska ju bli kontaktad med det snaraste när det besökts en utställning. För några år sedan hände det en dråplig hände på Normans, det kom in en yngre man i sportkläder, en ny yngre tjej hade börjat som försäljare av bilar, de äldre försäljarna gav inget intresse till kunden och tyckte att tjejen kunde ta detta. Vad de inte viste var att denna person köpte en Porche i den högre prisklassen, så tjejen fick ställa de äldre försäljarna att tänka om! /Bernt
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

tog bort inlägget för att någon störde sig på mitt inlägg
Ha det
 
Senast ändrad:

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Inte för att ha synpunkter men vad har de två sista kommentarerna med Hymercenter i Örebro att göra? Trodde det var vad tråden handlade om?

Hälsningar/hike


Var på tidigt 80-tal på väg att köpa husbil. Var in til en Pilote husbilsförsäljare i Järna tror jag det var. Vi hade kontanta medel och jag frågade vad som ingick. Det är ingen vits att jag talar om det för dig för du har ändå inte råd. Till saken hör att jag på den tiden hade långt hår och slitna kläder.
Så det blev ingen husbil.
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Då kanske du har haft otur för mig har dom svarat varje gång jag ringt och har aldrig haft något problem med att få saker fixade. Kanske beror på när man ringer på säsongen..

Hälsningar/hike

Vill nyansera lovsången en smula. Marknadssidan är hopplösa att få kontakt med om det är något problem. Svarar inte på mail, ringer inte tillbaka trots löfte och tar inte ansvar för utlovade leveranstider. Verkstad och eftermarknad fungerar bra och är pålitliga. Nu talar jag om Örebro och Ängelholm de andra platserna vet jag inget om.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Hymercenter i Örebro

Då kanske du har haft otur för mig har dom svarat varje gång jag ringt och har aldrig haft något problem med att få saker fixade. Kanske beror på när man ringer på säsongen..

Hälsningar/hike
Eller också har de skärpt sig.
Det var inte en gång, utan minst tio gånger de växeltelefonisterna lovade att F-----k skulle ringa tillbaka. Säkert också 2-3 mail som inte besvarades.
allt utan att det togs någon kontakt av den personen.
Marcus på eftermarknad är helt OK. Ronny i Ängelholm är helt OK
 
Toppen