• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilstjejer/kvinnor

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Husbilstjejer/kvinnor

Hej alla husbilskvinnor!

Vi köpte en husbil sent denna sommar p.g.a många livliga samtal. När min sambo första gången tog upp ämnet sa jag " aldrig i livet ":mad: skulle jag bo i en låda? jag som är van vid hotell och alla bekvämligheter. Efter ett tag lyckades han lura med mig till en försäljare och "bara " titta, och det kan man ju göra.:yes: Hur som helst, efter den titten blev det en liten husbil ( Knaus 510 sport -98) till en vettig penning. Man är ju inte sämre än att man kan prova på husbilslivet. Nu ska ni veta att jag blivit riktigt biten, vårdar bilen som ett barn och tar reda på allt som är värt att veta om husbilen, kan nu även svepa en bägare och snacka oljor och batterier med de stora pojkarna.......Ja, härre gud som det kan bli!:confused:
Nu ville jag komma med ett tipps ang att ha grejor framme under färd. Till lite lättare saker som tex dukar, har jag köpt sådant som man lägger under mattor. Jag har även laggt detta under skivan som skyddar spisen, allt småskrammel försvinner då. För övrigt har jag använt dubbelhäfftande tejp ( den med lite skummgummi) grejorna sitter som berg. Jag har det under en vas som jag har levande blommor i. Tänk på var du verkligen vill ha dina saker, man kan ju inte flytta runt dem hur som helst när man en gång har satt fast dem, sedan ska man naturligtvis vara försiktig så att inget kan lossna och ställa till med en olycka.
Hälsningar från Kerstin "husbilsfantast".;)
 
Toppen