• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilstjejer/kvinnor

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Hej på er alla tjejer/kvinnor/mammor/farmor/mormor osv som åker husbil. :)

Jag och flera med mig saknar lite "tjejtjat" här. Kan vi inte hjälpas åt med att vi kvinnor ska synas en hel del mer här i detta forum. Jag är övertygad om att vi också har en hel del som vi vill snacka om. Inget är för stort eller för smått för att ventileras i detta forum, tycker jag! Ser fram emot vår första egna tråd som kommer att bli jätteintressant, eller hur?;)

Eva HBK 9
 
Senast ändrad:
F

F.d. 3232

Guest
Sv: Husbilstjejer/kvinnor

:p Jag håller med dig Eva det skulle vara kul.Hälsningar Lisbeth.:p
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.429
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Husbilstjejer/kvinnor

Bra idé Eva
Jag kan börja med att fråga om hur ni har koll på vad ni har i klädväg i husbilen ? Har ni andra en husbilsuppsättning ? För när man står vid garderoben hemma blir det många gånger att gå ut i husbilen och där finns det jag letat efter. :snow-icon:
 

Lisa

HBK Valberedning
Admin medlem
Inlägg
1.193
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
10
Medlemskap
2024
Sv: Husbilstjejer/kvinnor

Det stämmer helt in på mig. Men inte bara kläder, det gäller prylar över huvud taget. Får springa ut lite då och då - hämta kameran, hämta boken, hämta solglasögonen, hämta potatisen, ja det kan vara lite vad som helst som blir kvar...
:rolleyes:
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.818
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Husbilstjejer/kvinnor

Vi killar har ju en massa "egna" Forum så ge mig ett bra namn på Forumet så ska ni få ett alldeles eget Forum. Normalt brukar jag hitta på namn men det vågar jag inte ...........:eek:
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Husbilstjejer/kvinnor

Det här med kläder och grejor är inte så svårt när man har husbilen utanför dörren. Jag har mycket ofta rätt grejor på fel ställe eller tvärtom?:confused:

Men hur fixar ni andra detta, som inte har husbilen utanför dörren, utan kanske får köra en bit till er husbil? Jag vet ju bara en sån sak som kylskåpet. Jag har alltid kvar s k bas i husbilskylen samt även en bas i frysen. Är faktitiskt lite smålat, undviker arbete i onödan.

Jag har t ex alltid två korgar färdigpackade, en större med mina "privata kläder" samt en mindre med andra "privata grejor". Dom här två korgarna är alltid redo, flyttas ut och flyttas in.

Nu blir det mycket känsligt! Hur många av er ser till att era rara gubbar får med sig dom kläder som behövs? Jag slängde en gång ut denna fråga

Min gubbe lägger sina smutskläder på avsedd plats och några dagar senare dyker dom upp tvättade, vikta och klara för att användas och sorterade på rätt ställe. Jag har kommit fram till att väldigt många av våra gullegubbar inte har en aning om hur detta går till. Denna fråga slängde jag ut på en bussresa för husbilar och det framkom då att våra män inte ville veta hur det här gick till. Dom var nöjda och glada med att alltid ha rena kläder utan ansträngning. Vem hade inte varit det?

Har faktiskt fått en "tvättmaskin a la husbil" av goda husbilsvänner,

Hur har vi det i tjejligan, idkar vi vård av frisk man i husbil? Aj, aj nu stack jag ut hakan igen!!
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Husbilstjejer/kvinnor

Ooops Gunnar "Hjulia" är redan taget. För övrigt inga kommentarerer. Vilket svårstavat ord?
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.429
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Husbilstjejer/kvinnor

:snow-icon: Damernas, tycker jag verkar bra ( det går väl att ändra om vi vill det senare ?)
 
F

F.d. 2549

Guest
Sv: Husbilstjejer/kvinnor

Förlåt att en diskriminerad gullegubbe tar till orda. Får vi gubar lov att titta in hos er ibland? Vi hjälper gärna till med praktiska ting om (förlåt) när ni behöver vår hjälp.:D
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.429
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Husbilstjejer/kvinnor

:snow-icon: Självklart får ni "gubar" titta in för det kan kanske vara något ni kan hjälpa till med
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Husbilstjejer/kvinnor

Tackar för Damernas. :)

En ska jag undrar över är följande::confused:
Jag plockar undan nästan allt löst i bilen när vi kör, för det far ju omkring annars. Så ser jag till min förvåning att det kommer husbilar körande med allt hemtrevligt pynt på plats under körningen! Är det så att det finns knep jag inte vet om? Misstänker att det kan vara före detta båtfolk som har bättre kläm på sånt. Var snäll att delge mig era knep, det är så tråkigt att plocka upp och ner.

Eva HKB 9
 

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: Husbilstjejer/kvinnor

Hej!
Jag har skaffat mig en tunn gummiduk som jag har under den vanliga duken. Under fruktfatet och ljusstakarna samt även blommorna (levande) har jag klippt till en bit gummiduk och limmat fast. Detta står på bordet under färd.
(Yvonne) Klara 111
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Husbilstjejer/kvinnor

Hej!
Anna heter jag och är 55 år. Jätte kul att det även finns en sida för oss damer. Garaget..... ni som har ett sådant. Vi har ett ganska stort men hur planerar man in på bästa möjliga sätt praktiska saker rätt.
Det är hos oss dåligt med utrymme inne i husbilen. Garaget ger oss möjlighet att lägga saker där. Men.... jag vill att det skall vara ordning och reda även där. Ge mig tips. Garaget är tomt.... inga krokar.... inga hyllor..... vad behövs????
Vi har en relativt ny husbil. Så möjlighet att planera finns men jag vill att det skall vara lätt att hitta och ta fram det som behövs när stunden nalkas.:wink:
 
Senast redigerad av en moderator:

Egil 84

HBK Medlem
Inlägg
388
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2024
Sv: Husbilstjejer/kvinnor

Jag skulle tro att vi är många inklucive mig som har alldeles för mycket "bra att ha prylar"med oss i husbilen. Efter 5år med husbil har jag börjat tänka till vad som är värt att ha med. T.ex har jag nästan inga extra kläder med mig, packar bilen varje gång vi åker ut med dom kläder som behövs vid det tillfället, då slipper jag en massa kläder som ligger och tar massor med plats. I köksskåpen har det också åkt ut en heldel,tänk till vad är det som används och vad har aldrig använts denna sommar. Vi ställer ju av vår bil vintertid och då tömmer jag husbilen på så gott som allt , börjar om igen när den kommer fram till våren,och får på det sättet utsorterat en massa onödigt. För visst är det lätt att hamna i fällan " bra att ha med".
:(
 
F

F.d. 28721

Guest
Sv: Husbilstjejer/kvinnor

:) Hej!

Det här med grejer som står kvar i husbilen,jag använder kardborrband till allt men man får vara lite försiktig när man tar bort det annars kan det följa med faner, men det är toppen till det mesta.

Sen det här med att min gubbe får färdigtvättad och struken tvätt det tycker jag jämnar ut sig för han hugger ved och eldar och sköter det mesta med både hus och bilar, sen tvättar han tyngre tvätt som mattor och dyligt så jag är nöjd med min gullegubbe.

Kram från Ankie:wink:
 
F

F.d. 3232

Guest
Sv: Husbilstjejer/kvinnor

:twitcy: :yes: Hej på er alla tjejer hur har ni det i stormen. Vi HBK 14 och HBK 17 sitter på Tingsryds camping kan inte komma hem. Men det gör inte något vi har det varmt och gott mat finns även också.Bara en sak som fattas vi kan inte göra någon kaffegök. Himla otur. Hälsningar Lisbeth.
 
Toppen