• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilssinglar på Facebook

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Det förekommer både frågor och påståenden om Husbilssinglar på Facebook (FB) och eftersom jag är administratör så tänkte jag berätta lite om sidan för er som inte är med.
Singlarna som startade den tyckte att det var lite olustigt både att visa upp sig och berätta om sig själva och sina resor på internet. HBK sidorna här är ju väldigt öppna, i princip vem som helst kan ju läsa och skriva här eftersom det är lätt att bli medlem eller intresserad. Det gjorde att flera inte ville skriva på sidorna här.

Därför skapade man sidan Husbilsinglar på Facebook och gjorde den till en sluten grupp så att man vet vilka som läser det man skriver.

Man införde också några enkla regler för alla som vill vara med:
1. Man ska vara med i Husbilsklubben.se eftersom det är vår gemensamma förening.
2. Man ska vara singel eftersom det är en grupp för Husbilssinglar
3. Man ska bete sig trevlig.

Tycker man att man uppfyller kraven så söker man reda på gruppen genom att skriva Husbilsinglar (OBS ett S) i sökfältet högst upp på sin egen Facebooksida.
Man kommer då till gruppen och får reda på att det är en sluten grupp. Högt uppe på sidan står det "Gå med i grupp". Klickar man där så skickas ens begäran vidare till mig eller någon av de andra administratörerna.

Hur ska jag kunna avgöra om den som söker uppfyller dom tre regler som finns?

Det är inte så lätt att avgöra om den sökande är med i HBK eftersom alla har olika namn på HBK och Facebook.
Hur vet man att dom är singel då? Det är väldigt vanligt att man har en FB sida som jag inte kan läsa eftersom vi inte är vänner på FB. Av dom man kan läsa nåt om är det inte ovanligt att dom står som gifta eller sambos, men det kan ju bero på att sidan inte är uppdaterad.

Punkt 3 återkommer jag till.

Det enda jag kan göra med de sökande är att skriva ett meddelande till dom där jag förklarar reglerna och ber dom berätta vad dom heter på husbilsklubben.se och vilket medlemsnummer som dom har.
Hur skickar jag meddelandet till dom då? Enda sättet att skicka nåt till dom är ju att lämna ett meddelande via Facebook eftersom jag inte har nån mailadress eller nån kunskap om vem dom är på HBK.

Vad händer sen då?
En del svarar ganska så snabbt på mitt meddelande. Jag kontrollerar då att det stämmer att dom är med i HBK. Samtidigt så tittar jag på de inlägg som dom har gjort här på HBK för att avgöra om dom verkar ha ett trevligt sätt på
våra sidor. Efter det så släpper jag in dom på vår FB grupp.

Många svarar inte. För vissa är det uppenbart att dom inte uppfyller kriterierna.

Sen finns det en grupp som troligtvis uppfyller kriterierna men ändå inte svarar på mitt meddelande. En del av dessa skriver här på singelsidan att dom inte har fått nåt meddelande eller att dom tycker att det verkar krångligt att komma med.
Dom får ytterligare ett meddelande från mig som dom oftast inte svarar på. Vad det kan bero på kan man ju alltid speklulera i. En möjlighet är att dom inte förstår att dom får ett meddelande i Facebook och det kan ju tyvärr inte jag göra nåt åt. Tycker man inte att det händer nåt så kan man ju alltid skicka ett meddelande till mig här på HBK så kan vi reda ut det tillsammans.

Det är ju inget som hindrar att den som vill vara med skickar ett meddelande direkt till mig här på husbilsklubben, så löser vi det den vägen Skicka det då direkt till mig och inte som en kommentar i en forumtråd.

Husbilsinglar är ingen förening i föreningen utan ett forum med enskilda medlemmar. Det är upp till de som är med att skriva där och ordna aktiviteter precis på samma sätt som som här i Husbilsklubben. Inget hindrar att man är aktiv på båda ställena, det är upp till var och en.

Söker ni på "husbil" på FB så kommer ni också att hitta husbilsklubben.se som också är en sluten grupp samt husbilskompisar.se

Jag hoppas att det hör förklarar lite om vår Facebookgrupp och hur man går med. Är något oklart så är det bara att ni hör av er.:D
 
F

Flow

Guest
Sv: Husbilssinglar på Facebook

Svårare än så behöver det ju inte vara, eller...?
 

annettehn

HBK Medlem
Inlägg
378
Kommun
Motala
HBK-Nr
7661
Medlemskap
2024
Sv: Husbilssinglar på Facebook

En liten "tanke" bara-
de som skriver att de inte fått ngt meddelande på FB. Be att de kollar sina meddelande i "övrigt"-fliken ("annat") för där kan det hamna ibland.

Bra förklarat här av dig. Jag har just skickat mitt medlemsnummer o alias till dig och ser fram mot att få delta i gruppen.
Mvh
Annette
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Husbilssinglar på Facebook

Tackar. Bra påpekande.
Du bör ha tillgång till gruppen nu.

En liten "tanke" bara-
de som skriver att de inte fått ngt meddelande på FB. Be att de kollar sina meddelande i "övrigt"-fliken ("annat") för där kan det hamna ibland.

Bra förklarat här av dig. Jag har just skickat mitt medlemsnummer o alias till dig och ser fram mot att få delta i gruppen.
Mvh
Annette
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Husbilssinglar på Facebook

Det som gör det här lite svårt i början är ett sorts moment 22.
Innan man vet vem dom är i Husbilsklubben (majoriteten av dom som söker är dessutom inte ens med i HBK)är det svårt att kommunicera med dom. Enda sättet är i det läget att skicka ett meddelande via Facebook. Klarar dom inte av att läsa det så finns det inget annat sätt att kommunicera med dom.
När dom väl blir förbryllade och börjar skriva på HBK sidorna så kan jag ju få tag i dom och då brukar jag meddela mig med dom den vägen. Å andra sidan så får dom gärna höra av sig direkt till mig via HBK så går det säkert fortare att få till det hela. Jag hinner inte med att kontrollera alla kommentarer i alla trådar på HBK sidan för att se om någon har problem.

Jag har också fått frågan om varför jag frågar om de sökande är singlar. Det är väl självklart att den som söker är det. Tyvärr så är det inte så enkelt. En förvånande stor andel som söker är faktiskt inte singlar!
Mvh
Claes-Göran


En liten "tanke" bara-
de som skriver att de inte fått ngt meddelande på FB. Be att de kollar sina meddelande i "övrigt"-fliken ("annat") för där kan det hamna ibland.

Bra förklarat här av dig. Jag har just skickat mitt medlemsnummer o alias till dig och ser fram mot att få delta i gruppen.
Mvh
Annette
 
Toppen