• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsklubbens avtal om Mobil kommunikation.

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Snart börjar en ny husbilssäsong för många som haft husbilen avställd under vintern.
Du vet väl att Husbilsklubben.se har ett avtal med Tele2 om Mobil kommunikation som ger 20% rabatt på utvalda abonnemang med olika surfmängder.
Abonnemangen kan endast beställas via nedanstående länk.

Har du redan ett abonnemang hos Tele2 beställer du ändå vårt medlems-abonnemang via nedanstående länk. Därefter ringer du Tele2:s kundtjänst och meddelar att detta abonnemang skall ersätta ditt befintliga abonnemang.

Har du abonnemang hos en annan operatör kan du via nedanstående länk även göra en överflyttning av ditt mobilnummer till det nya abonnemanget.

Som medlem kan du läsa mer här:
Avtal om Mobil kommunikation.
 
F

F.d. 32985

Guest
Har idag varit i kontakt med Tele 2:s kundservice angående höjningen på datakortet till 99:- vid abbonemangsbyte. Kundservice meddelar då att brev gått ut till alla kunder i mitten av februari.

Detta brev har jag inte fått, är det någon annan som fick detta brev med information gällande denna höjning?
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Nej det har inte jag heller fått. Jag behåller mitt abbonemang utan ändring för då kan jag öka eller minska datakorten för bara 19:-
Däremot kom det ett erbjudande om att ändra till årets abbonemang men det gör man ju inte när det är sämre.
 
F

F.d. 32985

Guest
Tack för svar Håkan.
Misstänkte att jag inte var ensam (nu är vi iaf två) för det "kändes" som kundtjänst bara drog till med något.

Hoppas på fler svar gällande om de fått brev eller ej
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Inget brev till mig heller så där har kundtjänst fel.
Enligt det finstilta så har de rätt att ändra villkoren när abonnemangstiden gått ut eller vid begärd ändring av abonnemanget.
Vi har drygt ett år kvar på avtalstiden och i god tid innan den tidpunkten bör vi skicka ut en ny förfrågan till tänkbara operatörer, styrelsen avgör detta.
 
F

F.d. 32985

Guest
Tack för alla svar!
Uppsägningsavdelningen som var betydligt kunnigare och trevligare än kundservice erkände också att det kanske var aningen dåligt skött. Den trevliga mannen på uppsägningsavdelningen meddelade också att inget brev eller annat meddelande skickats ut utan informationen fanns på hemsidan och i appen när byte av abonnemangsform skulle ske.
 
Toppen