• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsförsäkring

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Hej jag har en bekant som är försäkrad i Trygg Hansa och han påstår att dom inte har Maskinskada!!! Jag undrar om det är flera försäkringsbolag som inte har Maskinskada själv har jag Folksam och dom har Maskinskada 2000kr självrisk.
 
F

F.d. 25310

Guest
Sv: Husbilsförsäkring

Hej
Jag har Trygg Hansa och dom har maskinskada, kommer inte ihåg självrisken, tror den är
1750.

Christer
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Husbilsförsäkring

Jag har kollat med Trygg Hansa och dom saknar maskinskada på Husbilar idag men säger att dom skall lägga in det till Hösten kan det stämma månne Nylind
 
F

F.d. 25310

Guest
Sv: Husbilsförsäkring

Jag har kollat med Trygg Hansa och dom saknar maskinskada på Husbilar idag men säger att dom skall lägga in det till Hösten kan det stämma månne Nylind

Hej igen
Jag har faktiskt en motorförsäkring, ser att dom kallar den det, och dom hänvisar till deras hemsida, och jag ringde han jag köpt försäkringen av, så han bekräftade detta, i och för sig är bilen ny så det borde gå än då.
Men det var den infon jag fick.

Christer
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Husbilsförsäkring

:confused:Han nämde inget om att man kunde köpa en sk motorförsäkring det är alltså en slags tillägsförsäkring eller??
 

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022
Sv: Husbilsförsäkring

Ni kanske pratar om olika saker; maskinskada på bildelen respektive bodelen. LF har exempelvis ingen maskinskada på bodelen.
 
Toppen