• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsförsäkring

F

F.d. 52994

Guest
Nu har jag ringt runt till Länsförsäkringar, Folksam, Dina och Codan om helförsäkring på min Fiat Dethleff T 6541. Följande priser har jag fått

LÄNSFÖRSÄKRINGAR: 4300.-/år 35% på glasruteskada
FOLKSAM: 3656.-/år 35% glasruteskada. Dom känner inte till nån HBK Rabatt
CODAN: 4117.-/år inklusive vägassist
DINA: 3015.-/år 35% glasruteskada.
Till alla utom Codan får man lägga till vägassist från Falcs för 540.-
Jag har valt Dina Försäkringar.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Husbilsförsäkring

Caravan husbilsförsäkring (CC) ståtar med 1500 kr i självrisk vid byte av vindruta. Det avgjorde mitt val den här gången. Kanske kan vara idé att kolla Caravans villkor, curtan!

Jappe
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Husbilsförsäkring

Vet någon vad det kostar att byta ruta på en Dukato -08
Leffe
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: Husbilsförsäkring

Har för mig att ngn här nämnt 6000 kr för byte av ruta till en Ducato.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Husbilsförsäkring

är detbaa vagnskada som ingår i det priset, sen fins trafik försäkring skatt på trafikförsäkring, brand stöld räddning, rätttsskydd, skadestånd, maskinskada, räknar man inn altihop så blir totalsumman lite annorlunda man kann inte räkna bara vagn skade delen det blir inte rättvisande.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsförsäkring

I det inledande inlägget står det att curtan ringt runt för pris på helförsäkring.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Husbilsförsäkring

Jag ringde och kollade vad ett byte av vindruta skulle kosta på min MB Sprinter och fick priset 1700:-.
Dvs vad det kostar oss med 35% glassjälvrisk.
Så för mig med halvintegrerad bil, är inte glassjälvrisken något att bry sig om.
Vi har f.ö. också Dina sedan ett par år tillbaka.

//Stefan
 

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsförsäkring

Vad jag tycker är minst lika viktigt som priset är bemötandet när det väl har hänt något.

Är det någon som har erfarenhet av Dina försäkringar när man har behövt deras hjälp?

/Per
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Husbilsförsäkring

Vad jag tycker är minst lika viktigt som priset är bemötandet när det väl har hänt något.

Är det någon som har erfarenhet av Dina försäkringar när man har behövt deras hjälp?

/Per
Jag har tidigare haft en skada på den gamla bilen, markisen blåste sönder, det var inga som helst problem att reglera detta
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsförsäkring

Nu har jag ringt runt till Länsförsäkringar, Folksam, Dina och Codan om helförsäkring på min Fiat Dethleff T 6541. Följande priser har jag fått

LÄNSFÖRSÄKRINGAR: 4300.-/år 35% på glasruteskada
FOLKSAM: 3656.-/år 35% glasruteskada. Dom känner inte till nån HBK Rabatt
CODAN: 4117.-/år inklusive vägassist
DINA: 3015.-/år 35% glasruteskada.
Till alla utom Codan får man lägga till vägassist från Falcs för 540.-
Jag har valt Dina Försäkringar.

När du fått det lägsta priset är det väl ide att ringa Codan som har lägsta prisgaranti? Har du gjort det Curtan?
 

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsförsäkring

Informationen som Leif lämnade vid årsmötet var att man anmäler sitt intresse för HUsbilsklubbens.se husbilsförsäkring Folksam. Folksam kommer sedan att ta kontakt. Det finns ett speciellt nummer man skall ringa 020-55 70 10.

Enligt vad jag kunde förstå så är försäkringen konkurrenskraftig mot alla andra försäkringsbolag.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Husbilsförsäkring

När du fått det lägsta priset är det väl ide att ringa Codan som har lägsta prisgaranti? Har du gjort det Curtan?

Det har jag faktiskt inte gjort, men jag skall ringa och säga upp den och då skall jag tala om att dom inte är billigast:twitcy:
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Husbilsförsäkring

Det har jag faktiskt inte gjort, men jag skall ringa och säga upp den och då skall jag tala om att dom inte är billigast:twitcy:
vagnskada 2924 stämmer rätt bra med dom sifrorna och då är det vagn skade delen, men trafik försäkring 1461kr måstemanenligt lag ha,så kommer skatt på trafkförsäkringen 467kr sen har vi delkasko som det heter(där ingår brand glas stöld räddning rättsskydd skdestånd maskin skada skada på boendedelen) var får man en sådan helfösäkring för 4000kr.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Husbilsförsäkring

Vad jag tycker är minst lika viktigt som priset är bemötandet när det väl har hänt något.

Är det någon som har erfarenhet av Dina försäkringar när man har behövt deras hjälp?

/Per

Jag håller helt med. Det är när man har problem som man skiljer agnarna från vetet.
Vi fick inbrott i bilen i höstas och jag tycker att Dina var lätta att ha att göra med.

//Stefan
 
Senast redigerad av en moderator:

Bamselisa

HBK Medlem
Inlägg
33
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
6213
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsförsäkring

Ja Trygg Hansa säger också självrisk på 1500:- på glas och det kan ju bli dyrt med 35% av en ruta. så jag tror att det får avgöra lite för oss för stenskott är ju rätt vanligt.
 
F

F.d. 29752

Guest
Sv: Husbilsförsäkring

Informationen som Leif lämnade vid årsmötet var att man anmäler sitt intresse för HUsbilsklubbens.se husbilsförsäkring Folksam. Folksam kommer sedan att ta kontakt. Det finns ett speciellt nummer man skall ringa 020-55 70 10.

Enligt vad jag kunde förstå så är försäkringen konkurrenskraftig mot alla andra försäkringsbolag.

Man kan inte bara se till vad det kostar att försäkra husbilen. Ofta kan man få ned premierna om man samlar alla försäkringar i ett bolag och i vårt fall har vi billigast försäkringsalternativet i SalusAnsvar.
 

Delfin

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsförsäkring

Hej!

Jag sparade 700:- när vi byte från Salu Ansvar till Folksam genom H-bilsklubben.se

hälsningar Delfin :yes::wub:
 
F

F.d. 52991

Guest
Sv: Husbilsförsäkring

Har du hört med Sparbanken? De har bra försäkringar, som från 2010 även försäkrar husbilar. Den är värd att titta på.
Jag har både hemförsäkring och bilförsäkring och skall även titta på husbilsförsäkring när nuvarande löper ut.:spinny:
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Husbilsförsäkring

Betalade 4100:- hos Dina med 35% i glas-självrisk på min Frankia i 800.

Fick nu genom HBK 3967:- hos Folksam med fast självrisk glas a 1500:- GULD VÄRT när man åker helintegrerat!!

Bra jobbat av "försäkringsgruppen" på HBK =)
 
Toppen