Husbilsförsäkring

Tråd startad i 'Försäkring o Skatt' av Chigusa, 16 December 2008.

1. Chigusa

Chigusa FD. HBK Medlem 2018

Kommun:
    Boden
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    16744
    Vi har fått ett erbjudande om en mycket förmånlig försäkring till vår husbil av ett bolag som heter SCRförsäkringar. Dom tog telefonkontakt och hänvisade till Husbilsklubben som referens. Nu skulle det vara intressant att höra om någon har erfarenhet av detta bolag. Enligt försäljaren var det väldigt många i klubben so anlitat detta bolag.
    Är det ett seriöst bolag och hur är de att ha göra med.

Chigusa:msn_dontknow:

Leif-17 gillar detta.
  2. Chic

Chic HBK Medlem

Kommun:
    Gnesta
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    208
    Sv: Husbilsförsäkring

Hej. Har detta bolag sedan ca 2 år. Nappade då på en 6 månaders fri bärgningsförsäkring.Priset för helförsäkringen ligger på ca 3800:- inkl bärgning. Detta är ca 1000:- mindre än mitt tidigare bolag. Dessutom är deras villkor bättre.Bl a glasförs. är 1500:- vid byte.Har även flyttat min hemförsäkring till detta bolag. Väl värt att ta en offert från dom. Referera till HBK så drar dom extra på avgiften. Det gjorde dom för mig i allafall. Hälningar Janne

Lasse-125 och FraMia 1014 gillar detta.
  3. Solifer594

Solifer594 HBK Medlem

Kommun:
    Skellefteå
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    778

Har ett bolag (norskt) där husbilen kostar 2800:-/år inkl bärgning! =
    1000:- billigare an vår lilla personbil!!!

Ha en trevlig Hjul!
    HBK778

4. peter nilsson

peter nilsson HBK Medlem

Kommun:
    Kiruna
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    1930

Solifer594 vilket är bolaget.
    Ha det

5. F.d. 13050

F.d. 13050 Guest

heter det White Label som ägs av Codan som ägs av RSA koncernen

6. Chigusa

Chigusa FD. HBK Medlem 2018

Kommun:
    Boden
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    16744

Hej Bolaget som jag skrev o heter White Label och säljaren heter Kevin Yousefi

God Jul önskar Chigusa

7. Knut

Knut HBK Webb Admin medlem

Kommun:
    Australien
    Medlemskap:
    2022
    HBK-Nr:
    994

White Label er et forsikringskonsept fra danske Codan i de nordiske land som selges i sammarbeid med foreninger f.eks. er Caravan Club forsikringen en White Label avtale. De har endel store avtaler i Norge, en av de største i Sverige ser ut til å være Caravan Club.

SCR er også en white label.

Det er litt prisforskjell mellom de forskjellige avtalene om white label - det ligger litt provisjon til organisasjonen bak.

I teorien kunne HBK også få en white label avtale.

8. KalleiViken

KalleiViken HBK Medlem

Kommun:
    Höganäs
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    300

Motormännen har också haft WL och gått ifrån dem. Jag har alla mina försäkringar där och får nu kolla upp läget mellan WL och den nya försäkringen som motormännen kommer att erbjuda. WL kämpar för att få mig kvar och har erbjudit alla "gamla" M-kunder en sk guldkundstatus vad det nu innebär. Vid kommande förfallodagar blir det till att ta in priser från olika bolag samt vilka villkor de erbjuder på tex självrisk glas.
    Det borde man nog göra varje år men det är svårt att ha den energin.

Lasse-125 gillar detta.
  9. F.d. 16339

F.d. 16339 Guest

Jag känade 4470:- på att flytta personbil,husbil båt och hus till detta bolag

10. Iveco 35

Iveco 35 HBK Valberedning

Kommun:
    Mörbylånga
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    1172

Hej Hbkare. Fick idag erbjudande från Falck Euro Assist, ett trygghetspaket,utan självrisker. 486 kr om året. Någon som har detta paket, tacksam för synpunkter.Mvh Olle.

Ragge 358 gillar detta.
  11. Berith&Janne

Berith&Janne HBK Medlem

Kommun:
    Göteborg
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    2587

Hej MC-Louis
    Jag har haft Falck Euro Assist i två år nu, tyckte det verkade OK om dom håller vad dom lovar, dom assisterar ju till och med om jag klantar till det t.ex. dieselstopp, det är ju trots allt inte så stora pengar.

Mvh Janne

Ragge 358 gillar detta.
  12. Iveco 35

Iveco 35 HBK Valberedning

Kommun:
    Mörbylånga
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    1172

Tack för de Janne, det som jag tyckte var bra var bla. punkahjälpen, nu när dom nya bilarna beskurits på reservhjul,försäkringen är ju utan självrisk.mvh.Olle.

13. F.d. 8987

F.d. 8987 Guest

Har Falck Euro Assist och fick starthjälp i sydtyskland då vårt batteri kortslöt och tvärdog. De kom med en stor bärgare, ifall det inte hade gått att starta den igen. Mycket smidigt och bra service. Tog max en timme. Kunde dock inte gå på GPS-koordinater, villket jag tycker är lite dåligt. Tänk på att punkahjälp/däckbyte endast gäller om man har reservhjul med sig.
    Mvh Torbjörn

Iveco 35 gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.