• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsförsäkring ?

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
:cool: Hej på er alla, jag skulle vilja ta upp en fråga, om försäkringar. Det hela började när jag i dag blev uppringd av telefonförsäljare för telefoni , jag försökte avbryta en otroligt ivrig pladdrande säljare,som försökte att övertyga mig i det förnämliga att köpa deras teletjänster, det hela slutade med en helt stum säljare, efter att jag påstått ,jag är nöjd med den jag har ( telia ) hans slutreplik var, även om det är GRATIS ?. JA svarade jag med vetskapen om att, är man 54 år och fram till denna dag,INTE har fått nån tjänst som är gratis,så kostade jag på mig detta korta svar. Nu undrar väl vän av ordningen vad har detta med försäkringar att göra ? JO har någon av er blivit uppringd av erat försäkringsbolag eller något annat för ett bra erbjudande, jag tycker att det borde kunna fungera som omvänd bevisföring. Efter många skadefria år borde det väl ses som en merit hos ovannämda, vist vi har en viss rabbat men du får själv ringa runt för att få bästa pris om du vill flytta bolag. Jag har Länsförsäkringar som går ut i tv-reklamen med att vi Borde ringa upp våra kunder, för att se om dom är rätt försäkrade. NJAAAA inte tror jag att det är en vänlig röst som säger OM man blir uppringd, hej vi ville bara tala om att vi sänker din försäkringspremie, för att du har varit en lång och trogen kund.Det går kanske att käbbla med dom med tills dom säger? ÄVEN OM DET ÄR GRATIS.

Tjinge Ling Hasse. P :wideeyed:
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Husbilsförsäkring ?

Ja NIX fungerar bra och en lapp på postlådan med "EJ REKLAM" så slipper man det mesta utom det som är adresserat med namn och så kan de bolag man har någon typ av avtal med ringa och vilja sälja extratjänster, därutöver kommer all samhällsinformation och även tidningen Vi i Villa utan adress. Nix regristret vill ha en förnyad bekräftelse om man fortfarande vill vara med efter 3 år. Däremot så har man börjat lägga in de stora butikernas reklamblad i den lokala dagstidningen för att nå de som inte vill ha direktreklam i lådan, dom är kluriga, å andra sidan kan det vara kul i bland men bara ibland med Rusta, Harald Nyborg och Claes Olsson mm det finns alltid nån pryl som passar i husbilen.
 
F

F.d. 6057

Guest
Sv: Husbilsförsäkring ?

Det där med telefonförsäljare har nog alla varit med om även jag, men en gång ringde just en teleoperatör, trevlig och påstridig tjej. jag satt mest och lyssnade hur fantastiskt deras erbjudande var, hon pladdrade säkert i 5 min oavbrutet, men jag vände försäljningen mot henne och lovade att teckna avtal om hon gick med på att prenumerera på 4 Bingolotter från barnens idrottsklubb varje vecka, men hon bedyrade att hon inte behövde lotter men jag fortsatte att pladdra (för att jävlas) och då sa hon att det nog inte var någon ide att forsätta samtalet. obs har testat denna metod med fler försäljare och med samma resultat:D
 
F

F.d. 50005

Guest
Sv: Husbilsförsäkring ?

Betr.Nix-registret.
Är själv med i NIX, på deras bekräftelse står att det gäller tills man skriftligen anmält att man inte vill vara med mera.
/Agne
 

Leif-143

FD HBK Medlem
Inlägg
426
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
143
Medlemskap
2021
Sv: Husbilsförsäkring ?

eller gör som jag, säj att du är upptagen och be om hennes hemnummer o säj att du ringer efter kontorstid.

en av dom sa att jag lämnar inte ut mitt nummer, för jag vill inte bli störd efter arbetet......... hepp.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsförsäkring ?

:cool: Ja du Nisse, det kan väl vara roligt att ta del av dom erbjudanden som dom olika butikerna har. Men numer sen jag fått lite mera kläm på det här Mail-Positivet ( datan ) så har jag en benägenhet att kolla Mailboxen lite oftare, där får jag nyhetsbrev från dom som jag anmält mig hos, det är bättre en att brevlådan är full med allehanda erbjudanden. Det uppskattar jag när man är borta en tid, sen tror jag att det här med postgången, ja det verkar vara en fråga om du har en självbetjäningsmack eller inte.
Det ryktas ju om att kassasevice ska läggas ner, och att mackarna ska ta över.
Tänk vad man kan göra på en Mack,det blir kanske dom som delar ut posten hädaneter vad vet jag.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsförsäkring ?

Nix fungerar utmärkt, vi är anslutna dit. Innan Nix var det periodvis helt hopplöst med telefonförsäljare. Mitt svar var då så här:

"Ska du sälja något? Om så är fallet kan vi avsluta detta samtal redan nu så sparar vi både din och min tid".

Och tänk det fungerade varje gång. Tvärtyst och sedan, jaha då, tack och hej!

Eva HBK 9
 
Toppen