• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsförsäkring

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
835
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Ja det skiljer ju lite i kostnader för avställningsförsäkring men dom stora besparingarna är ju skatten och framför allt dom som har den nya skatten. Bolagen smyger in sina förändringar , nu går det ju inte att ställa av längre på nya Motormannens försäkring! Alltid fullt försäkrad heter det , skatten får man ju fortfarande tillbaks vid avställning, det kan säkert passa många. Priset behöver ju inte bli så högt för att alla betalar ju för ett helt år istället!
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.498
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Jag har 4250kg -10 HB och avställningsförsäkring kostar 4,54 kr/dag ....(1658 kr/år om jag skulle ha HB avställd helt år) hos CC med super HB försäkring
 
Senast ändrad:

Laika 730

HBK Medlem
Inlägg
158
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
6048
Medlemskap
2024
Jag betalar 563 kr per halvår hos TH. Bilen vägen 4 250 kg. Bor i Strängnäs
FÖRSÄKRINGENS INNEHÅLL SJÄLVRISK
Halvförsäkring
Försäkringen omfattar:
-brand 1 500 kr
-stöld och inbrott 1 500 kr
-glasrutor 1 500 kr vid byte,
100 kr vid reparation
-drulle 1 500 kr
-rättsskydd 20%, lägst 1 500 kr
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hos CC får du ytterligare 90 dagar sen du varit hemma i Sverige minst 15 dagar. För oss som vill åka hem några veckor över jul/nyår passar det bra. Med Folksam får man i te avbryta resan mer än max 2 gånger om vardera max 7 dagar. Dessutom får du inte ställa av bilen även om du kanske står på samma camping 5-6 månader med Folksam.

Med vad styrker du att du inte får ställa av bilen i 5-6 månader hos Folksam
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Om du ställer av gäller inte reseskyddet. Står tydligt i deras villkor. Vet att du inte bryr dig på det men för de flesta är det viktigt.
Husbilsförsäkring för husbilsklubben - Folksam

Så skrev du ju inte i inlägg 45 .... Dessutom får du inte ställa av bilen även om du kanske står på samma camping 5-6 månader med Folksam.
Så som du skrev där är det lätt att tro att man inte får ställa av sitt fordon om man har Folksam..... Du skulle nog ha tydliggjort vad du menade så inte Hbk´s medlemmar nu tror att man inte får ställa av sitt fordon utomlands....
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Så skrev du ju inte i inlägg 45 .... Dessutom får du inte ställa av bilen även om du kanske står på samma camping 5-6 månader med Folksam.
Så som du skrev där är det lätt att tro att man inte får ställa av sitt fordon om man har Folksam..... Du skulle nog ha tydliggjort vad du menade så inte Hbk´s medlemmar nu tror att man inte får ställa av sitt fordon utomlands....
Detta hänger ju samman.Orkar inte ta den diskussionen med dig igen....
 

stigga

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Linköping
HBK-Nr
3996
Medlemskap
2024
Jag betalar 580 kr/år för avställningsförsäkring på en husbil 4250 kg och 2017 års modell hos LF Östergötland. Jag har helkundsrabatt.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Fuska inte med medlemskap i CarvanClub om ni har deras försäkring,kan bli dyrt

Medlemsförsäkring​


Om du som försäkringstagare inte är medlem i Caravan Club medlemsförsäkring vid en skadehändelse gäller försäkringen men med en extra självrisk på 10 % av skadeersättningen utöver eventuell grundsjälvrisk, dock lägst 2 000 kr.
 

AnoSö

HBK Medlem
Inlägg
33
Kommun
Timrå
HBK-Nr
18175
Medlemskap
2024
Har Folksam på allt sen tidigt -70 tal.
Får erbjudande från alla konstiga bolag, när man begär kostnadsförslag.
vinner Folksam
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
För min bil har varken Folksam eller länsförsäkringar och många andra nån försäkringspremie som jag kan gilla .Vill inte betala och vara sponsor för miljonärers husbilar ..dom premier kan dom betala själva :D .Gillar TryggHansa premie ..
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
För min bil har varken Folksam eller länsförsäkringar och många andra nån försäkringspremie som jag kan gilla .Vill inte betala och vara sponsor för miljonärers husbilar ..dom premier kan dom betala själva :D .Gillar TryggHansa premie ..
Och jag valde bort TryggHansa som hade klart högsta premien,vill inte vara med och betala där heller.....
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Och jag valde bort TryggHansa som hade klart högsta premien,vill inte vara med och betala där heller.....
Jag betalar 2700 för fullförsäkring om året och i premien ingår självrisk minimering med 220 spänn så egentligen kostar min försäkring ca.2500 ..svårt att slå den
 

kuaiLi

FD HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
27671
Medlemskap
2021
Härligt att uppliva en gammal tråd från stenåldern! Tack för det! Kan kanske passa både som fredagstråd och lördagstråd!

NU 2021 och framåt smyger sig ett nytt fenomen på! ÅRSFÖRSÄKRINGAR, suveränt bra. Inget lallande med garageförsäkring och spelar ingen roll om du ställer av fordonet. Försäkringen gäller för 12 månader. Ex. M och WC
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag betalar 2700 för fullförsäkring om året och i premien ingår självrisk minimering med 220 spänn så egentligen kostar min försäkring ca.2500 ..svårt att slå den
Det beror ju också på vad du kommer att få av försäkringsbolaget vid en eventuell olycka... Efter att hb blivit 10 år eller vad försäkringsbolagen skrivit i sitt avtal så är avskrivningen minst 90%
Så har du otur så går du och betalar för något som inte har ett värde till din försäkrings premie :rolleyes: :eek:
 
Toppen