• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsdoktorn

Gert8

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Hörde av Bigge att Kent och Lisbeth har kopplat upp sej på nätet och vill välkomna er.
Hörde i Kaxis att Kent var mycket lämpad som husbilsdoktor pga av sitt stora tekniska kunnande.Önskar att du kan börja med det.
Mvh Gert8
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.425
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsdoktorn

Vilken tajming,
Kent och alla andra är välkomna, för här passar verkligen en Husbilsdoktor in.
Satt och leta efter husbilsdoktorn för vi har just nu lite problem med bilen.
Efter byte av bränslefilter är det luft i systemet, någon som har tips om luftning ?
Samt problem med vevhusventilationen, slangarna sugs ihop!
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Husbilsdoktorn

Roligt,

Vi håller just på att iordningställa ett skräddarsytt Forum för just detta ändamål och visste inte riktigt vilket namn detta skulle ha. Nu vet Vi :D :D :D

Det kanske tar några dagar innan det är klart för det ska översättas och alla kända husbilsmärken och chassie ska läggas in. De vanligaste feltyperna kommer också att finnas som förval.

Där kommer man att kunna lägga in fel och alla kommer att kunna delta i lösningen av felen. Även fel som åtgärdas av verkstad eller under Garanti ska vi kunna följa.
Detta lagras sedan i databas som man enkelt kan söka i på Märke och Feltyp.

Med tiden så blir detta en bra katalog över de fel som vi husbilsägare ibland drabbas av.
Databasen blir säkert intressant även för tillverkarna när den blir fylld med information.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Husbilsdoktorn

När man har problem med vevhusventilationen kan det vara förvärmningen som inte fungerar. Detta uppträder om man fått en ispropp i slangen. Nu är väl inte temperaturen så låg så detta är troligt.
Det kan också ha blivit tätt i någon slang. Kör inte motorn innan detta är löst för all olja kan sugas ur så motorn går torr.
 
F

F.d. 4575

Guest
Sv: Husbilsdoktorn

För att du inte skall arbeta i onödan, så kan jag tipsa dig om att du inte behöver lägga in Ford, där finns inga fel, så det blir bara ett tomt forum
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsdoktorn

Denna ramsa fick jag lära mig när jag var liten

Fodrar Ordentlig Reparation Dagligen
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Husbilsdoktorn

Nej Kent du har nog rätt, en brusten kardan på Västgötaslätten är ju inget man ens märker.......:D :D :D Det går ju förstås lite långsammare framåt men man får ju å andra sidan tid att njuta av naturen!
Men du sov väl gott utanför verkstaden efter bogseringen eller ???
 
F

F.d. 4575

Guest
Sv: Husbilsdoktorn

"Skönheten" är bara 28 år och har inte rullat mer än 18000 tusen mil, hon är dessutom utrustad med en kraftig 4 cylindrig bensinmotor på hela 57 hästar
Men det är möjligt att när hon blir äldre att det kan uppstå mindre problem, men det är ju många år dit, så jag tänkte att Håkan kan vänta med att lägga upp ett forum för Ford, lägg upp forum för dom som har mest problem först, förstår inte vad Håkan menar
 
Senast redigerad av en moderator:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Husbilsdoktorn

Nu har Husbilsdoktorn Öppnat.
Titta i Navigeringsmenyn och börja ställa frågor ......
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Husbilsdoktorn

Vilken tajming,
Kent och alla andra är välkomna, för här passar verkligen en Husbilsdoktor in.
Satt och leta efter husbilsdoktorn för vi har just nu lite problem med bilen.
Efter byte av bränslefilter är det luft i systemet, någon som har tips om luftning ?
Samt problem med vevhusventilationen, slangarna sugs ihop!

Du har fått en till doktor i klubben nu! Jag kommer över i eftermiddag och tittar på den trilskande Italienaren..
Göran
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.425
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsdoktorn

Vilken service det är här, hembesök av husbilsdoktorn.
Det tackar vi för :)
Carina & Gunnar HBK 6
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Husbilsdoktorn

Har ringt men det är bara upptaget.. Jag åker till er nu och hoppas ni är hemma!
G
 

Bigge

HBK in Memoriam
Inlägg
816
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
4
Sv: Husbilsdoktorn

Detta verkar vara en efterlängtad tjänst, så in å skriv in era fel nu!:D

OBS! Vi tar inte benbrott å annat mänskligt ännu. :)

Men som sagt Italienare, Fransmän o Tyskar o lite annat (hmm, underligt var tog kvinnorna vägen? :confused:)


Bigge
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.425
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsdoktorn

Diagnosen tyder på att Italienaren ev. fått i sig något olämpligt. Så undersökningen fortsätter i morgon :D
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Husbilsdoktorn

Kvinnorna är nog bäst i köksdelen, slår upp en lite Wirre åt husse när familjen har kommit fram *L*.
Ja jag har ju känt Gunnar sedan 1972 då jag började jobba på brandkåren, han var en j-l med putstrasan redan då...
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.425
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsdoktorn

Problemet löst !!
Putstrasan hittad i turboslangen :D
tack Kölis för din diagnos
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Husbilsdoktorn

Ja din man brandmästaren var hård mot oss brandmän på lördagsstädningarna, vi slarvade alltid.. Nu kom straffet, putstrasan!!!!!:)
 
Toppen