Husbilsavvänjning

Tråd startad i 'Under Markisen' av Ingve o Inga, 14 Augusti 2019.

1. Ingve o Inga

Ingve o Inga HBK Medlem

Kommun:
    Stockholm
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    6325
    Det blev totalt 12 år med husbil varav 10 år med plåtis. När sambon Yngve fick en ögonsjukfdom för 10 år sedan blev jag ”heltidschaufför”. Yngve fyller 89 och jag fyller 77. Vi bestämde i våras att vi kör hela maj och halva juni sen åker vi hem och säljer den. Hälsan sviktar. Nu är den såld. Jag vänjer mig sakta vid att vara FÖRE DETTA HUSBILSÄGARE och FÖRE DETTA HUSBILSCHAUFFÖR.
    Det har varit fantastiska 12 år på resor i 5 länder. Träffat trevligt husbilsfolk på träffar, SP och CP.
    Nu åker vi snålskjuts på era reseberättelser!
    Hälsn Från chaufförren Inga med sambo Yngve

2. surtecruisers

surtecruisers HBK Medlem

Kommun:
    Kungälv
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    4687
    tycker det är bra att man fattar ett så svårt beslut i tid förstår att det kan kännas jobbigt ? men som du skrev så fick ni många fina år och upplevelser ! finns mycket annat att göra och ha trevligt ! lycka till !

KarinoBengt, Stefan51, Hymer och 8 andra gillar detta.
  3. Knut

Knut HBK Webb Admin medlem

Kommun:
    Australien
    Medlemskap:
    2022
    HBK-Nr:
    994
    Hadde selv 20 år med husbil i Europa og 3 i Australia. Nå har vi ikke tid til å reise etter vi flyttet inn på farmen og jeg hjelper til med driften. I øpe av de årene hadde vi 4 husbiler, den ene i Australia og 3 i Europa.

4. Affezell

Affezell HBK Medlem

Kommun:
    Söderhamn
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    4542
    Går faktiskt själv i såna funderingar

5. Gunnar

Gunnar HBK Hedersmedlem Admin medlem

Kommun:
    Malmö
    Medlemskap:
    2040
    HBK-Nr:
    5
    Vi sålde vår husbil efter årsmötet 2016 med viss vånda.

Men då vi tänkte tillbaka på allt vi fått uppleva från det vi började köra runt i Europa 1981 kändes det ändå rätt. Särskilt efter att vi 3 år innan hade flyttat till nytt boende mitt i centrala Malmö och inte hade hittat något bra ställe att förvara husbilen på när vi var hemma.

Vi började med en egen inredd VW-buss och 2 barn. VW-bussen bytte vi till en ny att par gånger och flyttade över inredningen. De åren blev det i huvudsak resor under semestrarna till Spanien, Italien och Jugoslavien.

1999 köpte vi en ny helintegrerade Frankia (7,12 m) och började istället köra vår och höst och utan barn. Efter 10 år bytte vi till en ny liknade Carthago (7.80 m). Totalt körda mil med de båda senare blev ca. 30 000 mil, kors och tvärs i Europa, utan några som helst missöden. Nu känner vi oss rätt nöjda och tacksamma och saknaden efter husbilen har till en del svalnat.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.