• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilen rycker/hackar efter 6-8km samt hastighetsmätaren

F

F.d. 20565

Guest
Chassiefabrikat: Volkswagen
Chassiemodell: Lt31 -78
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: Bensinare 2
Årsmodell Chassie: 1989 o Tidigare
Husbilsfabrikat: Volkswagen
Husbilsmodell: Lt31
Husbilstyp: Ospecificerad
Årsmodell Husbil: 1989 o Tidigare
Ämnesområde: Ospecificerat
Hej!

Hoppas att det finns någon som har erfarenhet av detta fel som min Lt31 nu krånglar med. Bilen startar enkelt och går fint på tomgång. När jag har kört cirka 7-8km börjar bilen att "rycka". Ibland avtar det om jag fortsätter att köra men ibland blir det bara värre. Jag har lämnat in den och fått bytt tändstift, rensat förgasaren, brytarstift, kollat sladdar, bytt batteri etc men problemet kvarstår. Nu ska jag byta kondensator och kolla bränslepumpen om det är någon sladd som glappar men det verkar vara något lite mystiskt. Om någon där ute skulle kunna hjälpa till med tips eller erfarenheter som kan hjälpa på vägen vore jag tacksam. Jag har en misstanke om tändstiften, om det är fel sort men det är bra tändstift så i så fall förstår jag inte vilket märke jag skulle ersätta dem med.

Hastighetsmätaren fungerar inte. Besiktningen godkänner cykeldator, är det någon som har erfarenhet av montering och märke av cykeldator?

Mvh Emma
 
Toppen