• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilar i Pukavik

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Husbilar i pukavik

Ja, det är alltid otroligt viktigt att bilda sig en egen uppfattning.
Det jag tycker är så intressant i just detta fall är att så många helt oberoende av varandra har upplevt bemötandet på samma tråkiga sätt. Fler än hälften av dem som kommenterat här i tråden faktiskt.

Det påverkar en givetvis och om valet står mellan att åka dit och titta på en bil eller att åka till en annan handlare blir beslutet inte så svårt. Alla vet ju att det är svårt att sälja om man inte får kunderna att komma till butiken och att bygga upp ett gott rykte är ofta den bästa reklamen.

Men som sagt, det är ingen rättighet att få handla husbil och Pukavik bestämmer givetvis själva hur de skall arbeta och hur de vill att ringarna skall sprida sig.

Nå, har du bildat dig en egen uppfattning eller är du påverkad av andra??
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Husbilar i pukavik

Kenth,

Självklart har jag en egen uppfattning och självklart är den påverkad av andra. Den kan ju givetvis bara bygga på egna erfarenheter och hur jag uppfattar och värderar information från andra. Sen kan den ändra sig efter vad man lär sig. Inget konstigt med det.

Hur jag uppfattar att Pukavik möter en del av sina kunder efter att ha läst här i tråden är också anledningen till att jag reflekterar över det genom att skriva mina inlägg.
Möjligen har jag också stuckit ut hakan :rolleyes: och mer än insinuerat att en säljare som är ”duktig” på att möta kunder säljer mer bilar och att en potentiell köpare som står och väljer mellan att besöka 2 handlare förmodligen väljer bort den som har ett rykte om sig att kunna vara ”knepig” att kommunicera med.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Husbilar i pukavik

Håller med Kenth.

Han är ju ensam och sälja och håller i allt tillsammans med Eva om jag förstår det rätt. Han har ju lyckats med att pressa priserna. Det tycker jag är viktigast. Han är en prispressare även för de andra husbilshandlarna i Sverige. Men han jobbar nog stenhårt. Jag har skickat några mail ang garantier och ibland tar det ett tag innan man får svar, men det kommer alltid.

Jag är imponerad över entreprenörer som vågar sticka ut och ge konkurrenterna en match. Det gynnar oss konsumenter. Svårt att hålla samma service som Bengt i Ö, men den anläggningen kostar nog som 30 st Pukavik och alla anställda där är ju faktiskt kunderna som betalar på ett eller annat sätt.
 

Conny o Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
76
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
14215
Medlemskap
2024
Sv: Husbilar i pukavik

Oj! Vilken tur att jag inte snubblade över den här tråden innan jag satte mig på nattåget från Bollnäs via Stockholm ända ner till Blekinge för att handla min SMC plåtis.

Då kanske man skulle dragit öronen åt sig och stannat hemma, och då hade jag inte haft denna trevliga, välbyggda äventyrsbil stående på tomten.

Husbilsförsäljaren från Pukavik har inkasserat såväl ris som ros i denna tråd.

Jag ber att få ansluta mig till "rosgänget".

Jag uppfattade honom som rak och ärlig. Inga krusiduller och inget insmickrande försäljarsnack. Sånt uppskattar vi norrlänningar.

Han deklarerade redan i telefonkontakten att priset i annonsen var prutat och klart. Det var okej för mig eftersom jag visste att om bilen var ok, så var den rätt prissatt. Jag hade letat efter scandimobil och smc-plåtisar en tid, och var skapligt insatt i prisbilden. Bilen visade sig vara väldigt välskött.

Sedan prutade han några tusenlappar i alla fall eftersom han hade utannonserat bilen med för låg mätarställning.

Jag kommer absolut låta Husbilar i Pukavik vara med i matchen när, och om jag beslutar mig för att byta upp mig till en nyare plåtis.

Conny H
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Husbilar i pukavik

Oj! Vilken tur att jag inte snubblade över den här tråden innan jag satte mig på nattåget från Bollnäs via Stockholm ända ner till Blekinge för att handla min SMC plåtis.

Då kanske man skulle dragit öronen åt sig och stannat hemma, och då hade jag inte haft denna trevliga, välbyggda äventyrsbil stående på tomten.

Husbilsförsäljaren från Pukavik har inkasserat såväl ris som ros i denna tråd.

Jag ber att få ansluta mig till "rosgänget".

Jag uppfattade honom som rak och ärlig. Inga krusiduller och inget insmickrande försäljarsnack. Sånt uppskattar vi norrlänningar.

Han deklarerade redan i telefonkontakten att priset i annonsen var prutat och klart. Det var okej för mig eftersom jag visste att om bilen var ok, så var den rätt prissatt. Jag hade letat efter scandimobil och smc-plåtisar en tid, och var skapligt insatt i prisbilden. Bilen visade sig vara väldigt välskött.

Sedan prutade han några tusenlappar i alla fall eftersom han hade utannonserat bilen med för låg mätarställning.

Jag kommer absolut låta Husbilar i Pukavik vara med i matchen när, och om jag beslutar mig för att byta upp mig till en nyare plåtis.

Conny H



Då slipper du skambud på inbyte eftersom du kommer med tåget dit.Kul att höra sen om din upplevelse, men kanske han skärper sig när han har sett kritiken .
 
F

F.d. 25267

Guest
Sv: Husbilar i pukavik

Har köpt en husbil av Rickard och kommer ALDRIG att göra om det misstaget. Han höll inte vad han lovade och var mycket otrevlig och tjatig. En kompis råkade ut för samma sak två månader före mig. Var där med en annan kompis nyligen som skulle titta på en ny husbil. Rickard var inte där ( trots att det skulle vara öppet ) och när vi ringde honom var han helt ointresserad och frågade istället var vi kom ifrån. Han kallas ju för enbilshandlaren i rondellen och gör verkligen skäl för namnet. Där handlar man bara en gång - om ens det.

:mad:

Per
 
Senast redigerad av en moderator:

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Husbilar i pukavik

Jag tror det skulle vara bra om handlaren kunde läsa vad som skrivs i denna tråd. Utan att veta har han ingen möjlighet att bemöta kritik eller fundera på hur han uppfattas av kunder.

Bennie
 

B Bergman

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
8902
Medlemskap
2025
Sv: Husbilar i pukavik

Ja, jag tycker att det börjar att bli tråkig läsning med mycket ris och rosor om personer/ företag allmänt, som man inte känner till.Landet är avlångt och jag tror att man tittar på nya eller bytesbilar i närområdet.( för service eller reklamationer )
Tycker att det är bra att man talar om hur läget är just Nu,så att man kan ha det i bakfickan när man tittar på Husbilar.

Bosse
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Husbilar i pukavik

Känner inte igen ovanstående beskrivningar av Husbilar i Pukavik. I maj 2013 beställde vi en Pössl Roadcruiser med lite extra utrustning, leverans i september. Vi är nöjda med både bemötande och bil.
/Kalle & Gunni
Hade Ni något inbyte?
 

Lotta o Stefan

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
13588
Medlemskap
2024
Sv: Husbilar i pukavik

Var där tidigare idag för att se på husbil. Jag ställde en del frågor om de vagnar som jag var intresserad av och fick ett proffsigt bemötande.
Stefan
 

benzen

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2024
Sv: Husbilar i pukavik

Är det inte så här med handlare att vissa känner sig bra bemötta av och vissa inte.Jag besökte 2 handlare i sundsvall som vänner rekomenderade och dom lovade att ringa mig om en offert.Dom ringde aldrig tillbaks.Köpte då en hb av en firma nära mig som många sa att man skulle akta sig för men den servicen jag har fått där är helt suverän.
Så visst uppfattar man det hela olika.
 

Kalle&Gunni

FD HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Lerum
HBK-Nr
2152
Medlemskap
2022
Sv: Husbilar i pukavik

Hej!
Ja, vi hade en Mc Louis Mc4 32 i inbyte, den står fortfarande kvar i Pukavik.
/Kalle&Gunni
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Husbilar i pukavik

Det här inlägget förstod jag inte riktigt, vad har det med tråden att göra?
Olle.Förlåt hade inte läst hela tråden.
 
Senast redigerad av en moderator:

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Husbilar i pukavik

Hej!
Ja, vi hade en Mc Louis Mc4 32 i inbyte, den står fortfarande kvar i Pukavik.
/Kalle&Gunni

Hur lång tid har den stått? Inte lätt att sälja gamla husbilar och det vet handlaren! Min gamla har stått 8 månader nu hos annan firma. Lager kostar pengar. Tyvärr binder vi ris till egen rygg genom att många hissar Tysklandsimport. Begagnade bilar blir mycket svåra att bli av med och priserna blir därefter.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Husbilar i pukavik

Priserna är på väg ner. Och bilar köpta för ett par år sedan tappar i värde. Så det som man upplever som skambud är nog ofta ganska nära sanningen om man inte byter in till en ny bil med "svenska marginaler".

Det var samma problem med personbilarna när dom började direkt importeras från Tyskland. Då stod också en massa dyra begagnade bilar hos handlarna. Men nu är det normaliserat. Till gagn för oss köpare. Det kommer att hända med husbilarna också.

Men det gäller inte alla husbilar. Jag bytte ju in en "Plåtis" hos Rickard. Den sålde han på 4 dar. Han var rätt ställe att byta in en Plåtis hos, eftersom han har många kunder som tittar på dem.
 

Kalle&Gunni

FD HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Lerum
HBK-Nr
2152
Medlemskap
2022
Sv: Husbilar i pukavik

Hur lång tid har den stått? Inte lätt att sälja gamla husbilar och det vet handlaren! Min gamla har stått 8 månader nu hos annan firma. Lager kostar pengar. Tyvärr binder vi ris till egen rygg genom att många hissar Tysklandsimport. Begagnade bilar blir mycket svåra att bli av med och priserna blir därefter.

Den har stått sedan förra sommaren. Har gått cirka 1000 mil. Att vi bytte berodde på att sänglösningen inte passade oss. Nu har vi enkelbäddar.
/Kalle&Gunni
 
Toppen