• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilar i Pukavik

F

F.d. 53061

Guest
Tänkte kolla vad ni har för uppfattning om denna husbilshandlare.
Jag själv var ner för ca 2 år Sen å kollade på en bil vi var intresserad av.
Den försäljaren var nog inte intresserad av sälja Bil åt oss nån mer ointresserad
handlare har jag aldrig stött på.
I helgen var en kompis till oss ock skulle kolla på en ny husbil men försäljaren verkade tycka att det var jobbigt att låsa upp ock visa bilen för dom.Så dom åkte därifrån utan att köpa nån bil därifrån. Jag tycker det verkar vara en konstigt inställning till nya kunder.
:twitcy: Markko.
 
F

F.d. 55532

Guest
Sv: Husbilar i pukavik

Utsatt för samma behandling förra året
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Husbilar i pukavik

Har råkat ut för samma sak där, tittade på en bil som vi gillade, men försäljaren gillade inte oss av någon anledning. Vi åkte till Husvagnsexpo som hade liknande bil, lite mer utrustad och lite dyrare så det blev affär och vi var nöjda. Tror också att han i Pukavik kränger importbilar på gott och ont.
/sören
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Husbilar i pukavik

Jag var där för att köpa en La Strada,men inbytet som han satte lågt till 400.000kr i telefonen ville han inte ge när jag kom dit . Max 350.000.!!!.Fick handla direkt av importören i Karlsborg istället.Sålde inbytet på Blocket.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Husbilar i pukavik

Det finns ett antal handlare av denna typ idag. De lever på att plocka hem bilar från kontinenten som de köper privat därnere eller i bulk från handlare. De håller låga priser, har få omkostnader och tar i princip inga byten. Frågar man så tar man inbyten men till tyskt pris minus minst 10%. Att handla av dem fungerar bara om man kommer utan byte.
 
B

bobbe2

Guest
Sv: Husbilar i pukavik

Har samma av erfarenhet av husbilshandlaren i Pukavik
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Husbilar i pukavik

Har varit där tre gånger , instämmer med ovanstående.
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Husbilar i pukavik

Då får väl jag sticka ut...jag har tvärtemot era erfarenheter bara positivt att säga om Rikard Nilsson, han har alltid bemött oss på bästa sätt och tagit sig tid att lyssna.
Även när garantin gått ut så ställde han upp med en ordentlig portion goodwill!:confused:
//ArTii
 

kjellemona

FD HBK Medlem
Inlägg
186
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5065
Medlemskap
2022
Sv: Husbilar i pukavik

Har samma av erfarenhet av husbilshandlaren i Pukavik

Då kan jag tala om för dig att Rikard köper inga bilar privat i bulk. Jag har handlat 3 nya bilar av honom och kan bara säga att jag känner inte igen mig när jag läser om detta. Men det kanske, kan bero på hur man uppträder som kund och kanske blir bemött utifrån det !!? :wideeyed:
 
F

F.d. 55532

Guest
Sv: Husbilar i pukavik

Detta hände när jag var där Ringde dagen innan då det var en resa på ca 25 mil och kollade att han var tillgänglig. Var intresserad av en ny Pössl med lite speciell planlösning som han inte hade i lager. Fick vänta ca 1 timme innan han behagade prata med oss. Var helt ointresserad av att hjälpa mig ta reda på var jag kunde se en sådan bil.
.
Gav mig ett skampris på gamla plåtisen (såld senare på BLOCKET). Helt ointresserad av att diskutera olika extrautrustningar eller diskutera skillnaden mellan Pössl och La Strada som han också säljer. Slängde till mig en katalog och en prislista.
När man gör sin största affär efter husköpet förväntar jag mig annan behandling.

Jag brukar stå ut med det mesta men var ordentligt sur när jag drog därifrån.
Det blev en La Strada men inte från Pukavik.
 
Senast redigerad av en moderator:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Husbilar i pukavik

Rickard är en reko kille. Han ställde ut på husbilsmässan i Kista och är bl.a generalagent för Pössl i Sverige. Förra året bytte jag in min gamla Plåtis mot en ny Pössl. Affären gick på 30 min utan att han visste om att jag skulle komma i förväg.

husbilar-pukavik-logotyp.png


Eftersom han säljer mycket Plåtisar är han nog inte så förtjust i att byta in större bilar som är dyrare än de han själv säljer. Många åker ju till honom just för mindre bilar.

Jag har haft att par garantiärenden som har utan problem fixats. Det ända problemet jag ser med Pukavik är att det ligger vid världens ände i Blekinge.

Men dom är ju inte många där och han har ju rätt bra snurr verksamheten, så även jag fick vänta en halvtimme före han hade tid för mig. Men jag är nöjd ändå.:)

Jag har inget med Rickard att göra, men dom gånger vi har haft kontakt har det varit bra och jag har fått bra service. Och alltid med gott humör. Men han kunde gått ha verksamheten i Västerås...:)
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
995
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Sv: Husbilar i pukavik

Då kan jag tala om för dig att Rikard köper inga bilar privat i bulk. Jag har handlat 3 nya bilar av honom och kan bara säga att jag känner inte igen mig när jag läser om detta. Men det kanske, kan bero på hur man uppträder som kund och kanske blir bemött utifrån det !!? :wideeyed:
Vi åkte en omväg på många mil för att besöka denna "plåtisfirma" men ångrade oss bittert. Vi uppförde oss helt korrekt och ville titta in i flera bilar men endast någon enstaka blev upplåst och försäljaren gick in i sitt kontor istället. Vi kände oss helt offside och när vi ville ha lite broschyrer var det lika illa. Visste inte om då att flera hade samma erfarenhet men nu vet vi......vi åker till någon annan!:(
 

B Bergman

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
8902
Medlemskap
2025
Sv: Husbilar i pukavik

Vi har köpt två bilar av Rickard N första bilen hade vi en del problem med men han fixade det utan problem, bil nr två har vi nu och är nöjda med hela affären.
Bosse
 

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Sv: Husbilar i pukavik

Gillar inte honom, han hade inte ens tid att leverera en bil för 1,2 miljoner, frugan hans fick göra det, tror han var på fotboll istället.

Ingen handlare i min smak, jag kan faktiskt betala lite mer för bilen om jag får ett trevligt bemötande......
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Husbilar i pukavik

Tyvärr, måste jag hålla med om märkligt bemötande. Jag bor relativt nära och har besökt företaget flera gånger utan intresse, trots att jag uppenbart visat mig intresserad av köp/byte.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Husbilar i pukavik

Jag har blivit behandlad bra när jag köpte husbil, hade även inbyte med. Priset jag betalade för den nya var jag nöjd med. Lite garantifel, inga problem. Varit där några gånger innan köp, alltid vänligt och trevligt bemött.

Alla gillar inte alla, men man kanske skall fundera lite själv på hur man uppträdder, ser inget konstigt i att vissa inte gillar Pukavik. Jag gillar dem för deras låga priser. Samma bil med samma utrustning hade gåt på c:a 90.000 till hos andra handlare. I detta fallet fick plånboken bestämma, jag är supernöjd.
 
Toppen