• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

husbil utan allt extra?

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: husbil utan allt extra?

hejsan jag är sugen på en husbil nu har vart och kollat på några märken men nåt som alla har är för mycket utrusning jag vett vad jag behöver så jag undrar om nån vett om kan beställa en ny bil utan allt extra

dröm bilen är ett rum med säng och soffa tv micro och plats för en mc

behöver inte ha toa kök och tusen luckor som alla bilar jag har sett har jag reser lätt packat :)

ska på lördag testa att bo i bil ska ner till sw frankrike i min cheva van med säng bak :)

Vem vill ha en bil utan extra allt. Om du nu skulle skaffa en hur tror du kunna sälja en död bil .håkan
 
F

F.d. 29135

Guest
Sv: husbil utan allt extra?

nu har jag hittat vad jag ska spara ihop till en så kallad class c motorhome toy hauler
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: husbil utan allt extra?

En US alkove på et Ford F class chassi! Produsent Thor Outlaw. De fleste med en stor V8 bensinmotor, mange konvertert til LPG.
 
F

F.d. 54808

Guest
Sv: husbil utan allt extra?

Köp en fullstor lastbil, med bakgavellyft och med frys/kyl/värmeaggregat, så är alla problem lösta.
Tillräckligt bred och hög.
Spelar ingen roll om det är varmt eller kallt ute.
Lätt att lasta i och inget onödigt i skåpet.
 
F

F.d. 29135

Guest
Sv: husbil utan allt extra?

när jag nu har sökt efter husbilar så slog mig tanken varför inte fler husbilar inte är byggda på c1 lastbilar det värkar som trenden är nu att större HB är det alla vill ha. nu är dom flesta byggda på lätta lastbilar eller skåpbilar men dom har ju en del negativa saker som kvalitet och mindre motorer ?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: husbil utan allt extra?

Om en bygger samme påbygg på en Iveco Daily og en Iveco Eurocargo 7.5 tonn blir egenvekten på den siste godt over tonnet større. I 2005 / 2006 bygde N-B noen Baby Clou med eksakt planløsning som en av Flair modellene, Flair med totalvekt 6000 kg hadde større lastvikt enn Clou med 7500 kg totalvekt. Den siste av Clou modellene ble aldri solgt da den var bygget på Euro-3 utgave av chassi og ikke registrert før tidsgrensen for euro3.
 
Toppen