• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbil 4.40 m med geniala lösningar.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
På ställplatsen i Örnsköldsvik såg jag en liten skåpbil stå mellan husbilarna, min första tanke var att den var felparkerad. Men så såg jag rutorna på sidan, takluckan och en stor solcell på taket.

IMG_2917.JPG

En liten Nissan NV200 som husbil, hur går det till?

När jag senare passerade bilen så var Ryan och Mel, som äger bilen, på plats och jag kunde inte låta bli att kommentera deras lite annorlunda husbil.

Ryan berättade entusiastiskt att de själva byggt bilen och att det var deras första husbilsprojekt.

Bilen har precis allt, ok, duschen har fått stanna hemma. Bilen är bättre utrustad än vår ganska bra utrustade plåtis. Den har allt det där vanliga med kök, kylskåp, toa, backkamera, TV, solcell, osv. men vem har hydrauliskt justerbar säng, elektrisk tömning av gråvatten och ändringsbar stämningsbelysning i sin husbil? Jo, det har Ryan och Mel i sin husbil!

Ryan och Mel har dokumenterat bygget på video som finns på YouTube:

Detaljerna finns även beskrivna på deras blogg:
Do your dream!

Vet att många här på forumet är tekniskt intresserade och som gillar att skapa egna geniala lösningar. Rekommenderar er att titta på den 24 minuter långa videon, där Ryan generöst delar med sig av sina erfarenheter och geniala lösningar.

Eller det kanske är någon som går med egna funderingar på att bygga en egen liten husbil, här finns erfarenheter att ösa ur.

Thank you Ryan and Mel for sharing experiences and solutions, building a small camper.

TommyD
 
Senast ändrad:
Toppen