• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbil över 3500 kg i Polen

F

F.d. 56798

Guest
Vi ska åka till Polen nästa vecka. Husbilen väger över 3500 kg. Måste man ha en viatoll box? Var får man tag på den i så fall? Ska man registrera sig hemma eller på plats? Hoppas på snabbt svar! Tack på förhand!
 
F

F.d. 32985

Guest
Vet inte vilken väg du kommer in i Polen.
Men om du kommer vid Gdynia så finns en bensinmack precis i närheten. Gå in på den med registreringsbevis och körkort så löser de detta på plats.
Att försöka lösa detta hemifrån är stört omöjligt.

Gå in på viatolls hemsida så ser du vilka vägar som är betalvägar.
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
När vi kom söderifrån i till Polen så stannade jag vid gränsen och frågade mig fram till ett ställe där jag kunde köpa Via Troll, efter en stunds letande hittade jag stället (där lastbilar klarerar) där kunde jag köpa / hyra dessutom kunde de ladda dosan åt mig så jag behövde inte gå in på datorn och registrera mig betala via kreditkort. när vi körde ut ur landet "hann" jag inte uppsöka något ställ där jag skulle fått tillbaka pengarna, men de finns ju där nästa gång man kör in i landet
 
Toppen