• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur var det nu med skiljevägg / lastgaller

F

F.d. 58054

Guest
Så, nu går hemmabygget igen efter startmotorbyte, de kunde till och med byta ett par backsensorer och någon box för att få fart på det systemet för överkomliga sex tusen kronor... :)

Nu är det så att jag måste in på besiktning, min Citroen Jumper är reggad som lastbil.
Jag har
  • Tagit bort skiljeväggen
  • Bytt ut soffan till en enkelstol (3 passagare -> 2)
Måste jag "typa om" den?
 

Ducato Affe

FD HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
27245
Medlemskap
2022
Hej!
Min Ducato är med en lastbil för djurtransport, o typad m soffa fram o en soffa bakom förarstolen utan mellanvägg, 4 passagerare!
Jag har bara enkel stol fram på passagerare platsen istället för soffan nu, besiktningen så ingenting om något av detta, bara kollade alla bälten osv!!

Bara kör in till besikningen, frågar dom något, bara säg att så här har den varit på förra besiktningen med!!
 
F

F.d. 58054

Guest
Tackar för svar, ja det får bli så att jag petar in soffan igen, drar för gardinen och låtsas som att det regnar. Vid anmärkning får jag påpeka, som ni skriver, att byggnation är på gång. Dessutom så krävs fast kyl med mera för att få klassa om.

Idag ringde en besiktningsingenjör upp och han drog en hel radda med paragrafer, egentligen så måste jag få specifikation från tillverkaren att mitt bygge fungerar enligt deras specifikation samt att jag sedan ska till en verkstad för att få intyg på att bygget är enligt spec. Låter väldigt krångligt, jag undrar lite hur små firmorna som bygger skåpbilar till husbilar gör...
 
Toppen