1. Blir du medlem nu i Husbilsklubben.se och betalar inträdesavgift och årsavgift så gäller årsavgiften både för resterande del av 2019 samt hela år 2020. Mer information finns här: www.husbilsklubben.se/ny

Husbilsklubbens årsmöte år 2020 kommer att hållas i Mariestad. Mer information finns här: Årsmöte 2020

Stäng meddelande

Hur var det nu med skiljevägg / lastgaller

Tråd startad i 'Bygga och renovera husbil' av freebear, 11 Juni 2019.

1. freebear

freebear HBK Intresserad

Kommun:
    Hofors
    Så, nu går hemmabygget igen efter startmotorbyte, de kunde till och med byta ett par backsensorer och någon box för att få fart på det systemet för överkomliga sex tusen kronor... :)

Nu är det så att jag måste in på besiktning, min Citroen Jumper är reggad som lastbil.
    Jag har
    • Tagit bort skiljeväggen
    • Bytt ut soffan till en enkelstol (3 passagare -> 2)
    Måste jag "typa om" den?

2. Ducato Affe

Ducato Affe HBK Medlem

Kommun:
    Alvesta
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    27245
    Hej!
    Min Ducato är med en lastbil för djurtransport, o typad m soffa fram o en soffa bakom förarstolen utan mellanvägg, 4 passagerare!
    Jag har bara enkel stol fram på passagerare platsen istället för soffan nu, besiktningen så ingenting om något av detta, bara kollade alla bälten osv!!

Bara kör in till besikningen, frågar dom något, bara säg att så här har den varit på förra besiktningen med!!

freebear och Torsbobosse gillar detta.
  3. Bennsan

Bennsan HBK Medlem

Kommun:
    Vänersborg
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    12368
    freebear gillar detta.
  4. Knut

Knut HBK Webb Admin medlem

Kommun:
    Australien
    Medlemskap:
    2022
    HBK-Nr:
    994
    Tror du må forklare at du holder på med ombygging til husbil.

freebear och JANKRO gillar detta.
  5. freebear

freebear HBK Intresserad

Kommun:
    Hofors
    Tackar för svar, ja det får bli så att jag petar in soffan igen, drar för gardinen och låtsas som att det regnar. Vid anmärkning får jag påpeka, som ni skriver, att byggnation är på gång. Dessutom så krävs fast kyl med mera för att få klassa om.

Idag ringde en besiktningsingenjör upp och han drog en hel radda med paragrafer, egentligen så måste jag få specifikation från tillverkaren att mitt bygge fungerar enligt deras specifikation samt att jag sedan ska till en verkstad för att få intyg på att bygget är enligt spec. Låter väldigt krångligt, jag undrar lite hur små firmorna som bygger skåpbilar till husbilar gör...

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.