• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur blev det med den s.k 4-månaders regeln ?

bomaud

HBK Medlem
Inlägg
141
Kommun
Gävle
HBK-Nr
13273
Medlemskap
2024
Hej
Nu har det gått mer än 4 månader sedan roamingavgiterna slopades den 15/6 2017.
Är det någon som drabbads av att roamingavgiften startade igen efter 4 månader ?
En bekant till oss som jobbar i telebranschen sa för någon månad sedan att operatörerna inte visste hur det skulle bli efter 4 månader..
//
Bosse
 

bomaud

HBK Medlem
Inlägg
141
Kommun
Gävle
HBK-Nr
13273
Medlemskap
2024
Sv: Hur blev det med den s.k 4-månaders regeln ?

Hoppsan
Det blev nog fel ämneskategori för denna fundering , men jag vet inte hur man ändrar det.
// Bosse
 
F

F.d. 1470

Guest
Sv: Hur blev det med den s.k 4-månaders regeln ?

Har en del bekanta med Telia, vilka borde fått bannor men ej hört något ännu.
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: Hur blev det med den s.k 4-månaders regeln ?

Jag tror inte att operatörerna har kompletterat sina datasystem med fyramånadersgränsen ännu. Det kostar mycket bara för att hitta de relativt få kunder som går över fyra månader.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Hur blev det med den s.k 4-månaders regeln ?

Jag tror inte att operatörerna har kompletterat sina datasystem med fyramånadersgränsen ännu. Det kostar mycket bara för att hitta de relativt få kunder som går över fyra månader.

Ja, jag undrar verkligen om Telia har system som fungerar, som håller reda på hur länge vi varit utanför Sveriges gränser.

Vi har Telias lågprisalternativ Halebop. Det används inte så mycket eftersom vi har spanska mobiler och WiFi där vi bor. Men när vi ringer till Sverige använder vi våra svenska mobiler, samma sak när vi tar emot samtal från Sverige.

Vad som får mig att tvivla att man har riktigt koll är att när vi haft våra mobiler avslagna, så välkomnas vi till Spanien av Telia varje gång vi slår på mobilerna. Samma sak när vi är i närheten av flygplatsen, välkomstmessen formligen strömmar in, inte ett, nej det kan vara upp till 10 inom en timma. :)

I slutet av december har vi varit utanför Sverige i fyra månade och jag skall meddela här vad som då händer oss.

TommyD
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Hur blev det med den s.k 4-månaders regeln ?

Skulle gissa att det är en brasklapp för att kunna stänga av jätteuttnyttjare av systemen. Men skulle de inte varna först?
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Sv: Hur blev det med den s.k 4-månaders regeln ?

Ja, jag undrar verkligen om Telia har system som fungerar, som håller reda på hur länge vi varit utanför Sveriges gränser.

Vi har Telias lågprisalternativ Halebop. Det används inte så mycket eftersom vi har spanska mobiler och WiFi där vi bor. Men när vi ringer till Sverige använder vi våra svenska mobiler, samma sak när vi tar emot samtal från Sverige.

Vad som får mig att tvivla att man har riktigt koll är att när vi haft våra mobiler avslagna, så välkomnas vi till Spanien av Telia varje gång vi slår på mobilerna. Samma sak när vi är i närheten av flygplatsen, välkomstmessen formligen strömmar in, inte ett, nej det kan vara upp till 10 inom en timma. :)

I slutet av december har vi varit utanför Sverige i fyra månade och jag skall meddela här vad som då händer oss.

TommyD

Tror att det är surfmängden man är ute efter. Det är på surf man tjänar pengar. Telefonin är sekundär i dettas ammanhang.
 

bomaud

HBK Medlem
Inlägg
141
Kommun
Gävle
HBK-Nr
13273
Medlemskap
2024
Sv: Hur blev det med den s.k 4-månaders regeln ?

Hej igen
Vi passerar 4 mån med All Tele 15/1 2018 så vi får väl se vad som händer då. Alltså 4 mån utanför Sverige.
Tommy: Är det inte bra att få ett välkomnande ? Ungefär som vi från Gävle som får "ett oväntat besök" med ett gott kaffe som belöning.
Vi kanske syns när vi passerar Spanien och "era trakter" i feb - mars nästa år.
Portugal hälsningar från Bosse , Maud och Otto ☀️☀️☀️
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Hur blev det med den s.k 4-månaders regeln ?

Hej igen
Vi passerar 4 mån med All Tele 15/1 2018 så vi får väl se vad som händer då. Alltså 4 mån utanför Sverige.
Tommy: Är det inte bra att få ett välkomnande ? Ungefär som vi från Gävle som får "ett oväntat besök" med ett gott kaffe som belöning.
Vi kanske syns när vi passerar Spanien och "era trakter" i feb - mars nästa år.
Portugal hälsningar från Bosse , Maud och Otto ☀️☀️☀️

Bosse och Maud, det finns två oöppnade paket Gevalia, som vi väntar med att öppna tills ni kommer som "oväntat besök" till Altea. Välkomna!

Tommy & Carola
 
Toppen