• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hundmat

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hundmat

Hajen

Alla de som beställer hajfensoppa på kinakrog
borde först ha sett den fiskare som mot TV-kameran log
därefter skar fenorna av en haj, ett mycket snabbt och brutalt knog
och sedan såg hur den stympade hajen singlade ner mot bottnen och långsamt dog

Känn hajens smärta, outhärdlig
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Hundmat

När man tar del av alla dessa inlägg så får meningen "mänskligt beteende" en ny dimension. Jag har flera gånger under en samtal med andra gått nästan i baklås när någon använder frasen "mänskligt beteende" som något oerhört positivt.
Jag menar, människan är en hejjare att rättfärdiga sina egna handlingar under vilken flagga som helst, trots alla logiska kullerbyttor. Och som vanligt, den tysta majoriteten bryr sig inte... Därför blir man glad, trots ämnet, att det finns de som bryr sig....
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hundmat

Konstig bild tyckte jag först men sedan såg jag den - hajen!

Jappe
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Hundmat

En av pojkarna, på samma ställe där bilden togs blev av med ett ben och avled några dar senare. Hajen, sannolikt den på bilden (enligt fotografen), jagades sedan och fick även den betala med sitt liv.
Det är en tuff värld att leva i!:cool:
Julian
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Hundmat

Ja nog kan människan räknas till en av de grymmaste varelserna på klotet. De behandlar inte enbart andra levande varelser på ett "omänskligt sätt" utan använder sig av vedervärdiga och grymma metoder på medmänniskor som råkar ha ett avvikande utseende eller tro?


Har för övrigt inga synpunkter på om man äter grisar, kreatur eller andra däggdjur, men uppfödning och avlivning måste ske under "humana former".
Undviker därför allt som slaktas "halal".
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen