• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hund med till Kroatien.

inbart11

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
18322
Medlemskap
2024
Hej. Funderar på att ha med en liten hund på resa till Kroatien. Tar de avgift för hund på campingplatser? I så fall hur mycket? Mvh Ingemar
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Hund med till Kroatien.

Hej!
Alla campingar vi legat på har tagit en avgift mellan 2-5 euro. (Kroatien)
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Hund med till Kroatien.

Glömde skriva att det finns campingar som inte tillåter hundar, så kolla om ni bokar i förväg!
 

inbart11

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
18322
Medlemskap
2024
Sv: Hund med till Kroatien.

Ok,tack för svaret. Har de koll på om man har en liten hund med sig?
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Hund med till Kroatien.

Vi har en 7 kilos, det är väl mer samvetet att man talar om.
Vissa campingar har områden som hund ägare får bo på.
Om du då inte säger att du har hund och hamnar på ett hundförbjudet område då lär ju grannar klaga!
 

MiRe

HBK Medlem
Inlägg
2.324
Kommun
Klippan
HBK-Nr
18511
Medlemskap
2025
Sv: Hund med till Kroatien.

Hej Ingemar
Lite beroende på när du åker till Kroatien. Använder du Acsi kortet så ingår hunden i priset.
Acsi gäller på många campingar i stort sett hela Juni...//Micke
 

inbart11

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
18322
Medlemskap
2024
Sv: Hund med till Kroatien.

Hej. Vi gillar att bada och sola vid havet när vi är iväg. Blir kanske lite problem att ha hund med på stranden, trots att man har parasoll? Vad har ni för erfarenhet av det? I Sverige är det som ni vet helt omöjligt att ha med hund på stranden. / Ingemar
 

BerntMgn

HBK Medlem
Inlägg
818
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2024
Sv: Hund med till Kroatien.

Hej. Vi gillar att bada och sola vid havet när vi är iväg. Blir kanske lite problem att ha hund med på stranden, trots att man har parasoll? Vad har ni för erfarenhet av det? I Sverige är det som ni vet helt omöjligt att ha med hund på stranden. / Ingemar
De regler som gäller för hund på strand är lokala o relativt lika i alla länder.
Så kolla skyltningen.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Hund med till Kroatien.

Många campingar har stränder där hunden får va med bla Camping Ježevac, Camping Njivice, Camping Kovačine, Camping Aminess Sirena,Camping CampingIN Park Umag, Camping CampingIN Pineta Umag stars. Många fler Pineta och Nijivice kan jag rekomendera bra hund bad!
 

inbart11

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
18322
Medlemskap
2024
Sv: Hund med till Kroatien.

Många campingar har stränder där hunden får va med bla Camping Ježevac, Camping Njivice, Camping Kovačine, Camping Aminess Sirena,Camping CampingIN Park Umag, Camping CampingIN Pineta Umag stars. Många fler Pineta och Nijivice kan jag rekomendera bra hund bad!

Är inte risken att det är för varmt?
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Hund med till Kroatien.

Våran hund har klarat sig bra, hon ligger i solen till hon blir varm då kryper hon under husbilen 20 min, sedan tillbaks i solen. Vi brukar bada hennes minst 2 gånger per dag, ibland vill hon inte, för hon tycker om värmen.
 

inbart11

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
18322
Medlemskap
2024
Sv: Hund med till Kroatien.

Våran hund har klarat sig bra, hon ligger i solen till hon blir varm då kryper hon under husbilen 20 min, sedan tillbaks i solen. Vi brukar bada hennes minst 2 gånger per dag, ibland vill hon inte, för hon tycker om värmen.

Tackar för dina råd och svar
 
Toppen