Hej igen, de inre lagerbanorna sitter bara med nollpasssning på axeltappen (men som sagt det kan glappa vid det mindre yttre lagrets innerbana om du har otur), och jag har för mig att det inre större lagrets innerbana/rullhållare inte kan ramlar ut för packboxen håller det delvis kvar i centrumet, men man får in nytt fett utan problem när centrumet är borta från bilen.
De yttre lagerbanorna sitter som sig bör med lagerpassning i själva centrumet så om du skall byta lagren så måste de ju tas bort ur centrumet. Jag har för mig att om man snedslipar en drivdon lite i anligget så kan man komma åt att slå ut dem (de yttre lagerbanorna alltså) ur centrumet utan några större problem. Sedan kan man använda de gamla lagerbanorna som mellanlägg när man slår in de nya på plats i centrumet.
Jag är också ganska säker på att rullagren är helt vanliga lager som går att köpa direkt hos typ SVERULL eller liknande om det tar tid att få tag på genom att skicka efter, i alla fall lagren till lilla chassit. Problemet är i så fall att packboxen är special om den gamla är sliten eller blir sabbad för den måste i alla fall bort vid byte av inre lagret.
Tänk också på att som nämnts att det finns två storlekar på chassit. Så både lager, trummor, bromsband och hjulcylindrar finns i två storlekar.
Det gäller också fram om du går till attack även där. Det finns olika stora lager, skivor och ok/belägg även där. Fram är lagerbyte lite besvärlig för det sitter shims mellan innerbanorna med en stenhårt dragen centrummutter, men ett litet kännbart glapp där är helt ok och skall t.o.m. finnas när lagren är nybytta annars ligger de åt för hårt.
Det finns även två storlekar på undre spindelbultarna fram om du kommer dit någon gång, men det har inte med storlek på chassit att göra utan mer med ett byte vid någon årsmodell som är lite diffus. Det går lätt att ha koll på, för det är olika stor gänga/mutter som håller konan.... Typ M12 eller M14, kanske 14 eller 16... I alla fall den skillnaden om man mäter innan köp.
Lycka till. JANKRO.