• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälpmedel

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Hjälpmedel

Jodå, det finns gömmor ännu högre upp, men då får man ta till andra hjälpmedel. Jag gillar riktiga utmaningar. :)

Med taket gick det bra, det är ju en Eura :yes: den tål det mesta, det ligger en aluminiumlist på taket.

Åke
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Hjälpmedel

Hjälpmedel: gummihanske! Ett tips för att rädda några extra cachingdagar.

Vi var i Hjo och kombinerade Dragspelstämman med lite Geocaching och eftersom min Colorado 300 börjar bli lite luggsliten efter 3 år i skogarna så kom första tecknet på ålderdomssvaghet, mitten pluppen i manöverkontrollen ramlade ur på grund av att gummgjutningen runt om har utmattats eftrsom jag inte bara kan överta Brittas Oregon 550 utan vidare så hittade jag på en liten lagning som jag tror fungerar ett tag.

colorado.jpg

Jag tog "skaftet" på en giummihanske och stansade ut en rund bricka på 30 mm och sedan ett litet hål i mitten för knappen ( det behövs inget hål i mitten, det fungerar ändå)
Sen slipade jag lite lätt på kanten för att få den ren och lite ruggad därefter solution på båda och torka lite, sen pressa ihop, som att laga cykelslang.
Sen får jag se hur länge det håller
 
Toppen