• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

hjälp

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
problem med spis thetford 3 lågig, tänder enl instruktion men när jag släpper upp reglaget slocknar det ,har fungerat tidigare men nu har 2 brännare lagt av, har någon bytt tändsäkring själv o kan bistå med info.
 

Hanza

HBK Medlem
Inlägg
166
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
564
Medlemskap
2024
Hej.
Har själv råkat ut för detta och jag skruvade loss spisen och drog lite i kabelskorna sedan fungerade allting som det ska.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sjekk og at det ikke er blitt en tett dyse i brenneren, skjer ofte ved rengjøring. Og er den tett dysen ved flammevakten så slukker brenneren. Meget vanlig problem. Noen brennere må demonteres med verktøy andre kan en plukke av med fingrene. Er ikke sikker på hvilke brennere som sitter i dine bluss.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Jag brukar ta en kökskniv och knacka ordentligt några gånger med skaftet så brukar det släppa och lågan brinner.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Om du har gjort så tidigare & det har hjälp så kan man misstänka att hålen i brännarlocket är igensatta & att det denna gång inte går att knacka loss smutsen i hålen. Det kan ju bli så när man torkar av med en trasa som inte är riktigt ren utan lämnar smuts i hålen. Det är lite knöligt men försök rensa hålen med en nål. Lite långsökt men, det kan ju vara så att själva munstycket har sotat igen. Det kan bli så om man använt butangas (vanligt söderöver) eller om gasolen inte varit ren.
 
Toppen