• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp Dethleffs 6501 B 2007

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Hej !
Jag hittar inte vipparmen för tömning varmvatten . Enligt instruktionsboken sitter den bredvid frostvakten, jag hittar frostvakten men ingen vipparm. Visa gärna med bild om ni har samma husbil. Mkt och stort tack på förhand.
Mvh Gunilla
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Hjälp Dethleffs 6501 B 2007

Hej. Ser att vi har likadana bilar och hos min sitter den den lilla gula vippen vid fotändan av bädden bak. Man lyfter sängen och kollar i ett hål i lådan där pannan är ställ den rakt upp och kolla också att vattnet rinner ut under så att ingen luftbubbla stoppar flödet. Kan inte blåta för jag kommer inte in i bilen nu.
/sören
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Hjälp Dethleffs 6501 B 2007

Hej. Ser att vi har likadana bilar och hos min sitter den den lilla gula vippen vid fotändan av bädden bak. Man lyfter sängen och kollar i ett hål i lådan där pannan är ställ den rakt upp och kolla också att vattnet rinner ut under så att ingen luftbubbla stoppar flödet. Kan inte blåta för jag kommer inte in i bilen nu.
/sören
Oj glömde säga att jag pratar om Aldevärme. Du kanske har truma och då vet jag inte
/sören
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Hjälp Dethleffs 6501 B 2007

Tack för ditt svar. Vi har tyvärr truma. Hoppas få svar från någon med truma för jag ser ingen gul vipp brytare genom hålen. Vi har bytt husbil och inte varit ute med den ännu utan försöker gå igenom den och lära oss allt nytt.
Gillar husbilen mycket , kanske ses vi på vägarna. Ha det gått snart är våren här.
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Hjälp Dethleffs 6501 B 2007

Var inne och kollade på din bil blev mkt impad av hur snygg du gjort den. Har också lite planer på att stayla till våran utvändigt. Samt många planer på anpassning invändigt , så nu inväntar vi bara våren. Kanske ses vi på vägarna. Mvh Gunilla & Rolf
 
Toppen